احتمال افزایش قیمت سیمان از مردادماه؟

16:50 - 1400/01/17
 فعالان سیمانی معتقدند با درنظر گرفتن هزینه‌های تولید و وضعیت رکودی کسب‌و‌کار قیمت سیمان باید بیش از نرخ تورم افزایش پیدا کند. این در حالی است که پیشنهاد تولیدکنندگان افزایش ۱۵ درصدی قیمت است اما به گفته مدیرعامل سیمان لامرد بررسی وضعیت قیمت سیمان هنوز در مرحله رایزنی قرار دارد.

در حال حاضر با وجود رکود 50 میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌شود که این رقم با توجه به ظرفیت 85 میلیون تنی سیمان در کشور، آزاد بودن 35 میلیون تنی ظرفیت تولید را نشان می‌دهد. فعالان حوزه سیمان با چنین شرایطی و با در نظر گرفتن هزینه‌های تولید مدت‌ها است که خواهان افزایش قیمت‌ها هستند اما به گفته آنان هنوز افزایش قیمتی در انواع سیمان اعمال نشده است.

به باور تولیدکنندگان این حوزه قیمت سیمان باید بیش از نرخ تورم افزایش پیدا کند. ابراهیم غلامزاده؛ مدیرعامل سیمان لامرد در گفت‌وگو با «تسنیم» با اشاره اینکه پیشنهاد تولیدکنندگان افزایش 15 درصدی قیمت است، می‌گوید: هنوز در مرحله رایزنی هستیم. به گفته وی معمولا افزایش قیمت‌ها در تیرماه و مردادماه که ساخت و ساز رونق بیشتری دارد اجرایی می‌شود. با توجه با این موضوع امیدواریم مجوز افزایش قیمت سیمان را در این دو ماه پیش رو دریافت کنیم.