رونق نسبی بازار پلی‌پروپیلن

در پی افزایش قیمت پلی پروپیلن در بازار داخلی چین، این محصول در بیشتر بازارهای وارداتی آسیا نیز سیری رو به رشد را تجربه کرد.

پلاتس: قیمت پلی پروپیلن در بازار داخلی چین در این هفته با رشدی 150 یوانی به 7750 یوان رسید که این رقم برابر با 916 دلار بر مبنای قیمت‌های وارداتی است. برنامه تعمیر و نگهداری واحدهای تولید پلی پروپیلن در ماه گذشته میلادی منجر به کاهش سطح ذخایر این محصول در چین شده و همین امر نیز به رشد قیمت دامن زده است. هم اکنون موجودی انبار تولیدکنندگان پلی پروپیلن در چین به 650 هزار تن رسیده که رقمی مناسب به حساب می‌آید. در این میان فضای مبهم حاکم بر بازار هند به تبع اجرای قانون جدید مالیات بر کالاها و خدمات این کشور منجر به کاهش سطح تقاضا برای پروپیلن و افت قیمت این محصول در بازار وارداتی جنوب آسیا شده است.

بر این اساس در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته پلی پروپیلن رافیا با افزایشی 5 دلاری در سطح 970 دلار در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا معامله شد. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز با افزایشی 10 دلاری در سطح 1045 دلار قرار گرفت. در این میان پلی پروپیلن در قراردادهای سی اف آر جنوب آسیا 15 دلار ارزان شد و به قیمت 1090 دلار رسید.

 

 

Submitted by admin on