ثبات قیمت پی‌وی‌سی در بازارهای آسیایی

16:48 - 1400/01/17
در این هفته باز هم فضای آرامی بر بازار پی و سی حاکم بود و همین امر نیز به ثبات قیمت این محصول در بازارهای گوناگون منجر شد.

پلاتس: هفته آینده قرار است پیشنهادهای فروش جدید از سوی تولیدکنندگان بزرگ به بازارهای آسایی اعلام شود. همین امر نیز باعث شده تا بسیاری از خریداران دست از فعالیت در بازار وارداتی بردارند و منتظر اعلام قیمت‌های جدید شوند. در بازار هند نیز کماکان مشتریان پی وی سی به علت مشخص نشدن اثر قانون جدید مالیات بر کالاها و خدمات این کشور سطح فعالیت خود را پایین آورده‌اند.

در این میان در بازار داخلی چین شاهد رشد قیمت پی وی سی بودیم. برخی واحدهای تولید بر پایه کاربید به علت محدودیت‌های زیست محیطی وضع شده از سوی دولت چین تعطیل شده‌اند و همین امر نیز عرضه را کمی محدود کرده است.

بر این اساس این هفته نیز هر تن پی وی سی در قراردادهای سی اف آر چین در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته بدون تغییر در سطح 865 دلار قرار گرفت. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز همین وضعیت را تجربه کرد و به 870 رسید. در قراردادهای سی اف آر هند نیز ثبات قیمت پی وی سی را شاهد بودیم و این محصول در سطح 930 دلار معامله شد.