پیش‌بینی وضعیت فولاد داخلی

16:48 - 1400/01/17
در حالی که پیش‌بینی افزایش برای خرید محصول‌های فولادی در روزهای آینده محتمل است، عضو انجمن فولاد از افزایش ۲۰درصدی قیمت فولاد در داخل در پی افزایش قیمت جهانی این محصول خبر داد.

تقاضا برای خرید میلگرد در بازار افت کرده بود و این در حالی است که اخیرا در بازار سیگنال‌هایی مبنی بر رونق مصرف میلگرد دیده می‌شود. میکائیل عظیمی؛ مدیر کل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره از پیش‌بینی احتمالی افزایش برای خرید محصول‌های فولادی در روزهای آینده خبر داده است. این مقام مسئول البته تاکید کرده کمبود شمش فولاد در بازار وجود ندارد و مشکل اصلی واحدهای نوردی کمبود تقاضا برای خرید میلگرد است که حاشیه سود را به حداقل برده است.

دردو ماهه نخست امسال مجموع محصول‌های فولادی تولید شده 3 میلیون و 249 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد رشد را نشان می‌دهد. تولید فولاد خام نیز در 2 ماهه نخست امسال به میزان 3 میلیون و 526 هزار تن رسیده که نسبت به 2 ماهه سال 95 رشد 12 درصدی را نمایانگر است. رضا شهرستانی؛ عضو انجمن فولاد نیز از افزایش ۲۰درصدی قیمت فولاد در داخل در پی افزایش قیمت جهانی این محصول خبر داده و می‌گوید: قیمت هر کیلو تیر آهن بدون در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده به ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ تومان رسیده است.