نماد «وبصادر» بازگشایی می‌شود؟

16:48 - 1400/01/17
یک مقام مسئول در بانک صادرات با اعلام تلاش برای بازگشایی نماد و برگزاری مجمع سالانه تا قبل از اتمام تیرماه از پیگیری برای شناسایی سود مطالبات ۲۰ هزار میلیارد تومانی از دولت خبر داد.

بسیاری از سهامداران خواستار روشن‌شدن وضعیت نماد بانک صادرات پس از سپری شدن حدود یکسال از توقف نماد این بانک (29 تیرماه سال گذشته) هستند و این در حالی است که هم بانک صادرات و هم سازمان بورس و اوراق بهادار استدلال خود را در این‌باره مطرح می‌کنند. در حالی که مسئولان بورسی بازگشایی نماد «وبصادر» را منوط به ارائه برخی اطلاعات حسابرسی شده می‌دانند، مدیران بانک علاقمند به حضور هر چه زودتر در بورس هستند اما تاکید دارند: در هر دوره و زمان، الزام‌ها و قوانینی برای اجرا اعلام می‌شود. البته این سخنان در حالی مطرح می‌شوند که هنور بانک صادرات ایران درباره برگزاری مجمع سالانه مربوط به سال مالی 95 در تیرماه به توافق و تصمیم نهایی نرسیده است.

مقام‌های «وبصادر» معتقدند: تاکنون همه اطلاعات لازم برای بازگشایی نماد «وبصادر» ارایه شده اما با توجه به اتمام دوره سه ماهه، باید اطلاعات جدیدی به سازمان بورس داده شود. بنابراین تلاش مدیران این بانک بازگشایی نماد بوده و هست اما لزوم رعایت قوانین و ارایه اطلاعات که گاه زمان بر می شود، مانع از تحقق آن شده است. یکی از مسئولان این بانک در خصوص تکلیف برگزاری مجمع عادی سالانه در گفت‌وگو با «بورس پرس» نیز می‌گوید: هیات مدیره بانک صادرات پیگیر برگزاری مجمع سالانه در موعد مقرر و حداکثر تا قبل از اتمام تیرماه است. در همین حال در مورد بازگشایی نماد قبل از مجمع هم تلاش می‌شود اما نمی‌توان قولی برای آن داد. این مقام مسئول تاکید دارد: یکی از برنامه‌های هیات مدیره این است که تا قبل از بازگشایی نماد بانک صادرات، نتیجه رایزنی‌های مربوط به شناسایی سود برای مطالبات 20 هزار میلیارد تومانی از دولت نهایی و مصوبه هیات دولت اخذ شود.