معامله برق پرند مپنا در بورس انرژی

16:43 - 1400/01/17
مدیر عامل بورس انرژی ایران از نخستین عرضه و معامله برق در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در رینگ داخلی در روز دوشنبه هفته جاری خبر داد. در جریان معاملات همین روز کالای  برق شرکت تولید نیروی برق پرند مپنا در رینگ داخلی مورد معامله قرار گرفت.

مدیر عامل بورس انرژی ایران با بیان این موضوع که این نخستین عرضه برق در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران بود، تصریح کرد: حجم عرضه مذکور 20 هزار کیلووات به قیمت پایه هر کیلووات ساعت 550 ریال بود، نوع معامله نیز سلف بوده و خریداران بایستی وجه معامله را به صورت نقدی پرداخت کنند. همچنین عرضه فوق به صورت بار پایه ماهانه و برای دوره تحویل مردادماه بود و خریداران به منظور تحویل فیزیکی برق باید حداقل هزار کیلووات در هر ساعت برق خریداری کنند. وی به برنامه‌های بورس انرژی ایران برای راه‌ا‌ندازی بازار مشتقه برق در قالب قراردادهای سلف موازی استاندارد جهت حضور مصرف‌کنندگان بزرگ بالای 5 مگاوات در ماه‌های آتی اشاره کرد.

در جریان معاملات دیروز، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالای برق تولید نیروی برق پرند مپنا در رینگ داخلی مورد عرضه قرار گرفت که از کل میزان عرضه، نیمی از آن با حجم 10 هزار کیلووات، معادل 7 میلیون و 440 هزار کیلووات ساعت به ارزش 2 میلیارد و 976 میلیون ریال منجر به معامله شد. معامله فوق به صورت بار پایه ماهانه و برای دوره تحویل مردادماه بوده که با قیمت‌ 400 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.