ثبات قیمت پلی‌پروپیلن در شرق آسیا

در پی افت قیمت پلی پروپیلن در بازار داخلی چین و همچنین ادامه روند تضعیف تقاضا، قیمت این محصول در مناطق مختلف آسیا سیری نزولی را تجربه کرد.

پلاتس: با وجود رشد قیمت پلی پرویلن در بازار داخلی چین، قیمت محصول کماکان به میزان معناداری ارزان‌تر از بازار وارداتی بوده و همین ام نیز به کاهش سطح فعالیت در بازار واردلاتی و ثبات قیمت این محصول منجر شد. قیمت پلی پروپیلن رافیا در بازار داخلی چین هم اکنون به 7600 یوان رسیده که این رقم برابر با 896 دلار بر مبنای قیمت‌های وارداتی است. همچنین در بازار جنوب شرق آسیا نیز شاهد افت تقاضا به علت تعطیلات عید فطر بودیم اما کاهش عرضه از سوی خاورمیانه تاثیر فروکش کردن تقاضا را خنثی کرد. در این میان با ماهش عرضه پلی پروپیلن در بازار جنوب آسیا، قیمت این محصول سیری صعودی را طی کرد. بسیاری از شرکت‌ها در هند در فرآیند تعمیرو نگهداری به سر می برند و همین امر نیز عرضه را محدود کرده است.

بر این اساس در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته پلی پروپیلن رافیا بدون تغییری ملموس در سطح 965 دلار در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا معامله شد. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا نیز وضعیتی مشابه را تجربه کرد و در سطح 1035 دلار قرار گرفت. در این میان پلی پروپیلن در قراردادهای سی اف آر جنوب آسیا 10 دلار گران شد و به قیمت 1105 دلار رسید.

 

 

Submitted by admin on