رشد 10 درصدی قیمت بوتادین

16:33 - 1400/01/17
در پی رشد قیمت بوتادین در بازار داخلی چین و محدودیت عرضه در برخی از مناطق، شاهد رشد 10 درصدی قیمت این محصول در بازارهای مختلف بودیم.

پلاتس: در حالی که پیش‌بینی می‌شد تقاضا برای بوتادین از سوی صنایع پایین دستی این محصول در سطح ضعیفی باقی مانده و همین امر منجر به افت بیش از پیش قیمت شود، در این هفته شاهد رشد ملموس قیمت بوتادین در بازار داخلی چین بودیم.

قیمت بوتادین در بازار داخلی چین در این هفته با رشدی بیش از 20 درصد به 8500 یوان رسید که این رقم برابر با 1044دلار براساس برابری با قیمت‌های وارداتی است. بازگشت واحد تولید کائوچوی مصنوعی (SBR) شرکت Sinopec Qilu با ظرقیت تولید سالانه 250هزار تن در منطقه Zibo به مدار تولید پس از فرآیند یک ماهه تعمیر و نگهداری، یکی از دلایل اصلی تحریک تقاضا و جهش قیمت به حساب می‌آید.

همچنین میزان موجودی انبار بوتادین در داخل چین نیز در ماه جولای نسبت به گذشته پایین آمده و همین امر نیز خریداران را به سوی بازار وارداتی سوق داده است. همچنین شرکت Petrokimia Butadiene اندونزی مجبور شده است که 10 درصد ظرفیت تولید خود را به علت وقوع نقص فنی در بخش بالا دستی عرضه خوراک این شرکت پایین بیاورد که همین امر نیز عرضه در جنوب شرق آسیا را کمی کاهش داده است.

در هفته‌ای که گذشت بوتادین در سطح 965 دلار تحت قرارداد سی اف آر چین معامله شد که این رقم نشان دهنده رشد قیمتی 90 دلاری است. قیمت در قرارداد فوب کره جنوبی نیز با افزایشی به میزان 85 دلار در سطح 910 دلار قرار گرفت.