افت قیمت پلی‌پروپیلن در آسیا

در پی افت قیمت پلی پروپیلن در بازار داخلی چین و همچنین ادامه روند تضعیف تقاضا، قیمت این محصول در مناطق مختلف آسیا سیری نزولی را تجربه کرد.

پلاتس: قیمت پلی پروپیلن رافیا در بازار داخلی چین در این هفته 50 یوان پایین آمد و به 7550 یوان در هر تن رسید که این رقم در حدود 898 دلار در هر تن بر اساس برابری با قیمت های وارداتی است. در جنوب شرق آسیا نیز به تبع ماه رمضان شاهد کاهش تقاضا بودیم . در عین حال برخی معامله گران اعتقاد دارند که خریداران در وضعیت فعلی خرید های خود را به طمع پایین آمدن قیمت ها به هفته های آتی موکول کرده اند که همین امر نیز تقاضا رابیش از پیش تضعیف کرده است. در این میانت قاضا برای پلی پروپیلن در هند فراتر از انتظار بوده و در عین حال محدود بودن عرضه از سوی خاورمیانه نیز مزید برعلت شده تا قیمت در این منطقه افزایش یابد.

بر این اساس در هفته منتهی به چهارشنبه گذشته پلی پروپیلن رافیا با افتی 5 دلاری در سطح 965 دلار در قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا معامله شد. قیمت در قراردادهای سی اف آر جنوب شرق آسیا با کاهشی 20 دلاری در سطح 1035 دلار قرار گرفت. در این میان پلی پروپیلن در قراردادهای سی اف آر جنوب آسیا 16 دلار گران شد و به قیمت 1095 دلار رسید.

 

 

Submitted by admin on