زمان دومین عرضه بلوک «خگستر»

سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو امروز در حالی در همان ساعت‌های اولیه بازار افزایش 5 درصدی را تجربه کرد که ایران خودرو آگهی مزایده بلوک 16 درصدی «خگستر» را امروز منتشر کرد.

گروه صنعتی ایران خودرو در نظر دارد 240 میلیون سهم (معادل 16 درصد) سهام گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو را با قیمت پایه 6 هزار و 670 ریال به صورت مزایده عمومی از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار واگذار کنند. زمان برگزاری مزایده حداقل 10 روز کاری از تاریخ انتشار این آگهی (روزنامه «دنیای اقتصاد»؛ صفحه 10) اعلام شده است و زمان قطعی مزایده و شرایط کامل آن نیز از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام می‌شود. 

البته بعد از انتشار آگهی مزایده زمان دومین عرضه بلوکی زیرمجموعه مهم ایران خودرو مشخص شد. ایران خودرو 23 اسفندماه سال گذشته اقدام به عرضه بلوک 16 درصدی «خگستر» با قیمت پایه هر سهم 700 تومان کرد اما این بلوک بدون خریدار مانده بود. حال بعد از اعلام دیروز معاون اقتصادی "خودرو" مبنی بر عرضه دوباره این بلوک، زمان این واگذاری هم دوشنبه 19 تیر تعیین شد تا در این روز 240 میلیون سهم "خگستر" به قیمت پایه هر سهم 667 تومان، از طریق کارگزاری حافظ در بازار اول معاملات بورس ، روانه میز فروش شود. در عرضه قبلی قیمت پایه هر سهم 700 تومان بود.

Submitted by admin on