هدف‌گذاری کاویان در سال 97

16:27 - 1400/01/17
 پتروشیمی کاویان سال آینده با بهره برداری و افزایش تولید اتان ازفازهای مختلف پارس جنوبی با تمام ظرفیت اقدام به تولید خواهد کرد.

نیپنا: مدیرعامل مجتمع پتروشیمی کاویان اظهار کرد: اکنون با توجه به حجم خوراک دریافتی به طور میانگین با بیش از 60 درصد ظرفیت در حال تولید هستیم و به تدریج همزمان با افزایش دریافت خوراک میزان تولید نیز در سال جاری افزایش خواهد یافت. رمضان اولادی با بیان این که امسال بیش از یک میلیون و سیصد هزار تن تولید خواهیم داشت، گفت: سال 97 با تمام ظرفیت در هر دو فاز تولید خواهیم داشت و پیش بینی می‌شود اتیلن مازاد نیز بوجود آید.

با بهره برداری از فاز 2 پتروشیمی کاویان، حجم خوراک ارسالی این مجموعه برای پتروشیمی‌های واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب افزایش یافت و این روند تا پایان سال رو به رشد است. این پتروشیمی با تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی کردستان، لرستان، پلیمرکرمانشاه، ایلام و مهاباد نیز که در مسیرخط لوله اتیلن غرب قرار دارند، به طور میانگین 38 تن به پتروشیمی مهاباد و 36 تن به لرستان در ساعت اتیلن ارسال کرد.همچنین به طور میانگین هر ساعت بین 30 تا 35 تن اتیلن برای پتروشیمی کردستان ارسال می‌شود.