افت قیمت طلا در آغاز هفته

16:27 - 1400/01/17
طلا در آغاز معاملات این هفته به محدوده منفی خزیده اما میزان افت قیمت این محصول محدود بوده است. توقف روند نزولی ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان از جمله دلایل تضعیف قیمت طلا به حساب می آید

پس از افت پایان هفته شاخص دلار، این نماگر توانسته در معاملات روز جاری با رشدی اندک در سطح 97/22 واحد قرار گیرد. امشب قرار است ویلیام دادلی، رئیس بانک مرکزی نیویورک که به عنوان یک از پر نفوذترین اعضای بانک مرکزی ایالات متحده شناخته می شود در میزگردی با حضور فعالان اقتصادی در پلتسبورگ نیویورک شرکت کند و در این میان فعالان اقتصادی بر این گمان هستند وی سخنانی را در حمایت از سیاست های کنونی فدرال رزرو  و عزم جدی این نهاد در عادی‌سازی سیاست‌های پولی مطرح خواهد کرد و همین امر نیز می تواند از رشد ارزش دلار حمایت کند.

به تبع این امر شاهد هشستیم که فعالان بازار فلزات قیمتی کمی احتیاز را چاشنی کار کرده اند و احتمال رشد ارزش دلار موجب افت بیش از 5 دلاری قیمت طلا تا این لحظه از معاملات روز دوشنبه شده است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آگوست با قرارگیری سطح 1251/1 افت قیمتی  5/4 مختصری را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت کمتر از چهار دلار کاهش یافته و در سطح 1250 دلار قرار گرفته است.