کمپرسورهای گاز بیدبلند 2 با زیمنس

16:23 - 1400/01/17
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از امضای قرارداد جدید تامین کمپرسورهای پالایشگاه گاز بیدبلند دو با زیمنس آلمان خبر داد.

پالایشگاه بیدبلند

انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی: عادل نژادسلیم درباره تازه‌ترین وضعیت ساخت و بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی گچساران به عنوان بزرگترین طرح در دست اجرای تولید اتیلن ایران گفت: همزمان با شتاب در اجرای پالایشگاه گاز بیدبلند دو به عنوان تامین کننده خوراک اتان، ساخت پتروشیمی گچساران هم پیشرفت قابل توجهی داشته است.

 مدیرعامل شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس با اشاره به پیشرفت حدود 35 درصدی ساخت پتروشیمی گچساران تصریح کرد: در شرایط فعلی مشکلی برای تامین منابع مالی طرح های پالایشگاه بیدبلند و گچساران با بازگشایی خط اعتباری یوزانس و صندوق توسعه ملی وجود ندارد و متانسل با پیشرفت پروژه تزریق منابع مالی انجام خواهد شد. این مقام مسئول همچنین با اشاره به امضای قرارداد تامین کمپرسورهای پالایشگاه بیدبلند دو با شرکت زیمنس آلمان، عنوان کرد: تاکنون چندین شرکت آسیایی و حتی اروپایی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های در دست اجرای پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس وارد مذاکره شده اند.

 پیشرفت 48 درصدی گچساران

علاوه بر این عبدالله قربانی؛  سرپرست مهندسی و نظارت پتروشیمی گچساران هم درباره تازه‌ترین وضعیت پیشرفت ساخت پتروشیمی گچساران گفت: هم اکنون در سه بخش شامل احداث مخازن 30 هزار متر مکعبی اتیلن و 17 هزار مترمکعبی اتان کارهای اجرایی آغاز شده است.  سرپرست مهندسی و نظارت پتروشیمی گچساران مهمترین بخش‌های پتروشیمی گچساران را سیویل و نصب استراکچر عنوان کرد و گفت: 70 درصد سیویل انجام شده و در حال نصب استراکچر روی رک‌های پتروشیمی هستیم.  به گفته وی پیش‌بینی می‌شود تا سه سال اینده امکان بهره برداری از مجتمع پتروشیمی گچساران فراهم شود، ضمن آنکه هم اکنون پیشرفت ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند دو هم به حدود 48 درصد رسیده است.