آزادسازی سهام عدالت متوقف میشود؟

16:14 - 1400/01/17
آیا آزادسازی سهام عدالت متوقف میشود.

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از تجارت نیوز، روزی که رئیس جمهور از آزادسازی بخش دیگری از سهام عدالت در ۲۲ بهمن خبر داده بود شاخص بورس بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد بود، اما اکنون در بهمن ماه سال ۹۹ شاخص بورس به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ریزش کرده است.

۱۸ تیر ماه امسال رئیس جمهوری از آزادسازی ۳۰ درصدی سهام عدالت در عید غدیر و ۳۰ درصد دیگر آن در ۲۲ بهمن خبر داده بود.

حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به این که حمایت دولت باید از بورس ادامه داشته باشد، گفت: عرضه‌های اولیه باید ادامه داشته باشد و شرکت‌های وزارت نیرو نیز باید وارد بورس شوند.

وی ادامه داد: مردم به سازمان بورس، شورای عالی بورس و دولت اعتماد کرده‌اند که پول خود را وارد بورس کرده‌اند. از این رو حمایت باید از بورس ادامه داشته باشد.

روزی که رئیس جمهور از آزادسازی بخش دیگری از سهام عدالت در ۲۲ بهمن خبر داده بود شاخص بورس بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد بود، اما اکنون در بهمن ماه سال ۹۹ شاخص بورس به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ریزش کرده است. با توجه به افت بیش از ۳۱ درصدی شاخص بورس به نظر می‌رسد تحقق وعده رئیس جمهور نیز کمی دور از واقعیت باشد.

پیش از این، در روند فروش سهام عدالت در بورس آنقدر اختلال ایجاد شده که دیگر تقریبا فروش سهام عدالت به صفر رسیده و مخاطبان در پیام‌های خود از فروش نرفتن سهام عدالت خود گلایه می‌کنند. بخشی از این گلایه‌ها را در گزارش «ارزش سهام عدالت چقدر می‌شود؟» بخوانید.

بدین ترتیب آزادسازی بخشی دیگر از سهام عدالت یعنی بخش سوم احتمالا به دوره‌ای موکول شود که شاخص بورس مجددا روندی صعودی به خود بگیرد.