وحشت ترامپ از انتقام ایران | آخرین گام امروز ترامپ

15:24 - 1400/01/17
ترامپ بعد از پایان دوره ریاست جمهوری از انتقام ایران وحشت دارد.

به گزارش «دنیای بورس»، برنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: باید در ذهن استراتژیست های آمریکایی باقی مانده باشد جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد و ما مانورهایی که اخیرا انجام دادیم، یکی از پیشرفته ترین سیستم های نقطه زن موشکی را امتحان کردیم.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، درباره پرواز هواپیماهای بی ۵۲ در خلیج فارس اظهار کرد: اقداماتی که اخیرا ترامپ انجام داده بیشتر از اینکه باعث نگرانی جمهوری اسلامی بشود نشان دهنده ترس و وحشت آمریکایی ها از بحث انتقام گیری جمهوری اسلامی از آمریکا به دلیل ترور وحشیانه سردار سلیمانی است.

او گفت: در حال حاضر آمریکایی ها حالتی دارند، مثل  فردی که از تاریکی می ترسد و با صدای بلند تشر می زند که بیشتر برای حفظ روحیه خودش است و مطلب دیگر اینکه به کشورهای مینیاتوری حوزه خلیج فارس که با فشار آمریکا در حال افشای رژیم صهیونستی هستند، یک مقداری دلداری بدهند.

من فکر می کنم این حرکات نمی تواند هیچ ارزش نظامی داشته باشد بلکه با اهداف دیگری پیگیری می شود.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه مواردی از این قبیل داشتیم که آمریکایی اقداماتی را انجام دادند مثل حمله به طبس گفت: باید در ذهن استراتژیست های آمریکایی باقی مانده باشد جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد و ما مانورهایی که اخیرا انجام دادیم، یکی از پیشرفته ترین سیستم های نقطه زن موشکی را امتحان کردیم که قطعا چشمان مسلح ماهواره ای و جاسوسی آمریکا و کشورهای منطقه این توانمندی را دیدند گرچه به زبان نمی آورند.

او ادامه داد: ما مطمئن هستیم که اگر آمریکایی ها روزی فکر می کردند که قدرت پاسخگویی نداریم و ضعیف هستیم در هر دولتی که بود به ما حمله می کردند اما قدرت بازدارندگی ما، خاری در چشم امریکایی ها است. آنقدر سیستم امنیتی ملی آمریکا فلج شده و درگیر مسائل اجتماعی خودشان هستند که به نظر من، طرح ها و نقشه هایی که برای کشورهای غیر همسو خودشان از جمله جمهوری اسلامی طراحی می کردند، بنا به گفته مقام معظم رهبری مانند همان در کشور خودشان اتفاق می افتد.

من فکر می کنم این چند ساعتی که به پایان عمر یکی از بدترین روسای جمهور آمریکا مانده ان شاالله با اقتدار جمهوری اسلامی پایان پذیرد.

این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام مانور قدرت بوده است، اظهار کرد: مانور هست ولی خوشبختانه جمهوری اسلامی با مدد دانشمندان، جوانان و یکپارچگی حاکمیت در حفظ منافع و امنیت ملی بسیار مقاوم است.

آخرین گام ترامپ در ردای ریاست‌جمهوری آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یکی از آخرین گام‌های دونالد ترامپ در ردای ریاست جمهوری آمریکا آوردن استراتژیست سابق خود زیر چتر عفو دولت چهل و پنجم بود.

شبکه سی ان ان روز سه شنبه منابع نزدیک به رئیس جمهور کنونی آمریکا نوشت ترامپ به نزدیکانش گفته در ساعات پایانی پیش از ترک کاخ سفید استیو بنن را مشمول عفو ریاست جمهوری خواهد کرد.

پیش از این نیز گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن بود که ترامپ قصد دارد در دور دوم بخشش‌های خود، بنن را نیز مشمول این لطف کند.

بنن، که از دستیاران ارشد کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ ترامپ بوده، پیش از این به جرم توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری پولشویی مقصر شناخته شده، اما وی خود را بی گناه دانست و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است. اما قرار است در ماه مه ۲۰۲۱ در دادگاه فدرال محاکمه شود.

وی در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و رسیدن او به کاخ سفید نقش اساسی داشت و بعد‌ها به عنوان استراتژیست ارشد وارد دولت ترامپ شد. اما عمر همکاری این دو در دولت آمریکا دیری نپاید و بنن پس از ۸ ماه مجبور به ترک کاخ سفید شد.

ترامپ پیش از این نیز گروهی از نزدیکان خود را با توسل به عفو ریاست جمهوری از مجازات جرائم خود تبرئه کرد.