روابط اسرائیل و امریکا در دوران بایدن + جزییات

15:09 - 1400/01/17
اسرائیل از موافق بودن دولت بایدن با روند عادی‌سازی خبر داد.

به گزارش «دنیای بورس»، ايسنا نوشت: یک مسئول اسرائیلی فاش کرد که تل‌آویو نامه‌هایی را از دولت جو بایدن دریافت کرده که در آن بر ادامه روند عادی‌سازی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی تأکید شده است.

شبکه خبری روسیا الیوم اعلام کرد، الیاف بنیامین، رئیس اداره خاورمیانه در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: فکر نمی‌کنم عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی متوقف شود.

دولت جدید آمریکا قبل از اینکه بخواهد به اسرائیل مشغول شود، مسائل زیادی برای حل کردن دارد اما ما با کادر جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در تماس هستیم و از آن‌ها شنیده‌ایم که روند عادی‌سازی را تأیید می‌کنند و آماده ادامه این روند هستند. ما با آن‌ها برای تحقق این مسئله همکاری می‌کنیم.

بایدن طی کمپین انتخاباتی‌اش اعلام کرد که توافق عادی‌سازی میان رژیم صهیونیستی و امارات را تأیید می‌کند. این رژیم نگران احتمال تنش در روابط میان دولت بایدن و عربستان، مصر و امارات به دلیل نقض حقوق بشر و جنگ در یمن است.

بنیامین گفت: اسرائیل به تماس‌ها با کشورهای دیگری در شمال آفریقا و خلیج (فارس)‌ با هدف رسیدن به توافق‌های دیگری ادامه می‌دهد. برخی از کشورها آماده‌تر هستند و برخی منتظر دیدن چگونگی پیشرفت روابط میان اسرائیل و دیگر کشورها هستند.

وی گفت، کادری از وزارت خارجه به امارات رفته تا شرایط را برای بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی در ابوظبی و کنسولگری در دبی فراهم کند. یک هیئت اماراتی نیز بعد از پایان قرنطینه در اراضی اشغالی برای پیشبرد اقدامات مربوط به بازگشایی سفارت امارات به تل‌آویو می‌روند.