2 طرح بنزین‌سازی در مرحله تثبیت تولید

15:07 - 1400/01/17
 واحدهای بنزین‌سازی پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس و بندرعباس در مرحله تثبیت تولیدند و امید است فرآیند تثبیت تا پایان خرداد ماه تکمیل شود.

ایرنا: معاون وزیرنفت با بیان اینکه از ابتدای امسال روزانه به‌طور میانگین 10 میلیون لیتر بنزین واردکشور شده است، گفت: هم اکنون واحدهای بنزین‌سازی پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس و بندرعباس در مرحله تثبیت تولیدند؛ به طوریکه تولید روزانه چهار میلیون و 500 هزار لیتر بنزین در پالایشگاه بندرعباس تقریبا تثبیت شده و افزایش تولید انجام شده است.

مدیر‌عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین با تاکید اینکه واحد بنزین‌سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حال تثبیت است، ابراز امیدواری کرد: فرآیند تثبیت تا پایان خرداد ماه تکمیل شود. معاون وزیر نفت درباره میانگین تولید بنزین کشور نیز گفت: میانگین تولید بنزین کشور 62 میلیون لیتر در روز است که با 2 میلیون لیتر ام‌تی‌بی‌(MTB) که به آن اضافه می‌شود، در مجموع به 64 میلیون لیتر افزایش می‌یابد. وی افزود: با وارد مدار شدن نهایی 2 واحد جدید بنزین‌سازی، میزان تولید بنزین کشور به بیش از 70 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.