درخواست سندرز، پلوسی و شومر: ترامپ را برکنار کنید!

14:38 - 1400/01/17
نانسی پلوسی و چاک شومر خواستار برکناری ترامپ شد

به گزارش «دنیای بورس»، فارس نوشت: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی خبری از معاون رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد برکناری وی از طریق قانون اساسی را میسر کند.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه شب خواستار برکناری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شد.

پلوسی در نشستی خبری از «مایک پنس» معاون ترامپ درخواست کرد با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا برکناری رئیس جمهور آمریکا را میسر کند.

وی خاطرنشان کرد، درصورتی که پنس نتواند از این طریق موجب برکناری ترامپ شود، رویه استیضاح ترامپ پیش گرفته خواهد شد.

پلوسی ضمن محکوم کردن حمله روز چهارشنبه هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا گفت:‌ «این اقدام فتنه‌انگیزانه، حمله‌ای توصیف ناپذیر علیه ملت و مردم ما بود».

او در ادامه گفت: «من از رهبر دموکرات سنا حمایت می‌کنم که از معاون رئیس جمهور درخواست کرد این رئیس جمهور را با فعال کردن فوری متمم ۲۵ برکنار کند. اگرمعاون رئیس جمهور نتواند این کار را انجام دهد کنگره ممکن است برای پیش بردن استیضاح آماده شود».

شومر خواستار برکناری ترامپ شد

فارس نوشت: «چاک شومر» سناتور ارشد و رهبر اقلیت‌ سنای آمریکا خواستار برکناری «دونالد ترامپ» از ریاست جمهوری شد.

آسوشیتدپرس گزارش داد، شومر از اعضای کابینه ترامپ خواست او را برکنار کنند و تاکید کرد که ترامپ حتی یک روز هم دیگر نباید رئیس جمهور باشد. 

قانونگذاران دموکرات آمریکایی در حمله شب گذشته حامیان ترامپ به ساختمان کنگره این کشور، او را مسئول تحریک این افراد می‌دانند و ترامپ را به کودتا علیه رئیس جمهور منتخب متهم کرده‌اند. 

چهارشنبه شب در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری در جریان بود، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند، به داخل آن یورش بردند.

در جریان این حوادث که با دخالت پلیس به درگیری نیز کشیده شد دست کم چهار نفر کشته شدند.

سندرز خواستار برکناری ترامپ شد

فارس نوشت: «برنی سندرز» از «مایک پنس»، معاون ترامپ و دیگر اعضای کابینه دولت وی خواست که با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی، او را از قدرت بر‌کنار کند.

به دنبال درخواست‌های متعدد قانونگذاران و مقام‌های آمریکایی برای بر‌کناری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت ورمونت با انتشار پیامی در توئیتر از «مایک پنس»، معاون ترامپ و دیگر اعضای کابینه دولت وی خواست که با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی، او را از قدرت بر‌کنار کند.

سندرز که یکی از منتقدان سر‌سخت ترامپ بوده است در پیام توئیتری خود به شدت از وی انتقاد کرد و نوشت: «برخی از مقام‌های دولتی در اعتراض به اقدامات وحشتناک و فتنه‌انگیز دیروز ترامپ در حال استعفا هستند. این کافی نیست!» 

وی در ادامه نوشت: «معاون رئیس‌جمهور و اعضای کابینه باید متمم بیست و پنجم را هم‌اکنون فعال و ترامپ را قبل از اینکه آشوب و خشونتی را بر‌انگیزد بر‌کنار کنند.» 

پیشتر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار برکناری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شده بود.

پلوسی پنجشنبه شب در نشستی خبری از «مایک پنس» معاون ترامپ درخواست کرد با استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا برکناری رئیس جمهور آمریکا را میسر کند.

طبق متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، درصورت عدم کفایت، ناتوانی یا مرگ رئیس جمهور آمریکا، اکثریت کابینه می‌توانند به انتصاب معاون وی به عنوان رئیس جمهور رأی دهند.

چهارشنبه شب بود که همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات ۴ نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند