افت مختصر قیمت پروپیلن در این هفته

در پی تضعیف نسبی تقاضا برای پروپیلن در بازارهای شرق آسیا، شاهد افت قیمت مختصر این محصول در چین و کرده جنوبی بودیم. در این میان پروپیلن در جنوب شرق آسیا روند رو به رشد قیمت را تجربه کرد.

پلاتس: بازار پروپیلن در این هفته به تبع کاهش تقاضا از سوی صنایع پایین دستی و همچنین بالا بودن سطح ذخایر این محصول در چین زیر فشار مختصری قرار گرفت. قیمت پروپیلن در این هفته در بازار داخلی چین افتی 150 یوانی را پشت سر گذاشت و به 7800 یوان رسید. فعالان بازار معتقدند با توجه به هزینه 150 دلاری تبدیل پروپیلن به پلی پروپیلن و همچنین افت5 دلاری قیمت پلی پروپیلن در این هفته، قیمت پروپیلن باید در برهه کنونی تا سطح 825 دلار پایین بیاید. انتشار خبر برنامه تعطیلی واحد تولید پروپیلن شرکت Mitsui ژاپن در ماه آینده میلادی از افت ملموس قیمت‌ها جلوگیری کرد. در این میان محدود بودن میزان عرضه پروپیلن در بازارهای نقدی جنوب شرق آسیا منجر به رشد قیمت شده است.

در پی این شرایط قیمت هر تن پروپیلن در قراردادهای سی اف آر چین با افتی 3 دلاری در طول هفته به 907 دلار رسید. قیمت در قرارداد فوب کره جنوبی نیز با کاهشی 2 دلاری در سطح 858 دلار قرار گرفت.  در این میان شاهد رشد 10 دلاری قیمت پروپیلن تحت قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا بودیم. قیمت در این منطقه در سطح 740 دلار گزارش می‌شود.

Submitted by admin on