تشکیل کمیته فولاد از هفته آینده + جزییات | دیدار فولادی‌ها با وزیر صمت

14:19 - 1400/01/17
کمیته فولاد از هفته آتی برای تعیین قیمت در بازار تشکل میشود.

به گزارش «دنیای بورس»، ایسنا نوشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام‌ این خبر که از هفته آینده، کمیته فولاد برای تعیین قیمت آن در بازار تشکیل خواهد شد، اجرای شیوه‌نامه عرضه محصولات فولادی را عاملی برای کاهش قیمت‌ها دانست.

علیرضا رزم حسینی در حاشیه جلسه کمیسیون عصر روز چهارشنبه در رابطه با قیمت فولاد و سیمان، اظهار کرد: در رابطه با قیمت فولاد و سیمان در کمیسیون عمران حاضر شدم و توضیحاتی درباره قیمت این دو کالا که در احداث ساختمان نقش دارند، ارائه دادم؛ نمایندگان حساسیت‌های دقیق و زیادی در حوزه مدیریت بازار فولاد و سیمان دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: طی دو ماه اخیر به منظور مدیریت و تنظیم بازار، شیوه‌نامه‌ای را در ستاد اقتصادی دولت اعمال کرده‌ایم که وقتی اجرا شد، منجر به کاهش قیمت‌ها گردید. در چند روز گذشته قیمت جهانی فولاد افزایش داشته که  نگرانی نمایندگان مجلس را در پی داشته است.
وی افزود: قانون این الزام را ایجاد کرده است که بایستی محصولات فولادی در بورس عرضه شود و همه تولیدکنندگان باید همه محصولات خود را بر اساس شیوه‌نامه فولادی در بورس عرضه کنند.

وزیر صمت با بیان اینکه اقدامات لازم را در راستای تنظیم بازار از هفته آینده انجام می‌دهیم، تصریح کرد: از هفته آینده  در کمیته فولاد تشکیل جلسه می‌شود تا عرضه فولادسازان را در بورس کامل کرده و قیمت آن در بازار متعادل شود.

به گزارش انجمن نوردکاران فولادی ایران، وزیر صمت همچنین در نشست عصر جمعه با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی دیدار کرد. کریم رحیمی رئیس انجمن فولاد آذربایجان و عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران در خصوص شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در خصوص مزایا و‌ معایب اجرای شیوه نامه و همچنین تاثیر اجرای آن بر روند قیمت محصولات فولادی تولیدی در بازار های داخلی و خارجی پرداخت و با اشاره به بند ۸ این شیوه نامه تصریح کرد با توجه به ماهیت سنتی بازار فولاد کشور امکان برقراری ساز و کار کاملا بورسی در عرضه محصولات فولادی بسیار دشوار است .