جهش طلا به بالای مرز روانی

Submitted by admin on

دنیای بورس: بهای طلا در شروع کار بازارهای اسیایی در روز چهارشنبه صعودی شد. هر اونس از فلز زرد با رشد 0.52 درصدی (معادل 7.34 دلار) به بهای 1425.7 دلار به فروش می‌رسید. بهای اونس طلا در بازار آتی کامکس نیویورک نیز برای تحویل در ماه آگوست 1.5 درصد (معادل 20.9 دلار) افزایش قیمت را تجربه کرده و به بهای 1429 دلار مبادله می‌شود.

عقبگرد طلا با مقاومت بانک مرکزی آمریکا

Submitted by admin on

دنیای بورس: پس از سخنرانی آقای ژروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا و کاهش احتمال افت نرخ بهره دلار در ماه آتی میلادی قیمت طلا در بازارهای آسیایی طی معاملات روز چهارشنبه نزولی شد.

هر اونس طلا در بازار جهانی 0.97 درصد (معادل 13.62 دلار) افت کرده و به قیمت 1410.4 دلار به فروش می‌رسد. قیمت طلا در بازار آتی کامکس نیویورک هم 0.35 درصد (معادل 4.72 دلار) افت کرده و هر اونس از این فلز گرانبها به بهای 1414 دلار معامله می‌شود.

تداوم افت دلار آمریکا در بازار جهانی

Submitted by admin on

برخی از تحلیلگران معتقدند که سخنان هفته گذشته رئیس بانک مرکزی آمریکا کماکان دلار این کشور را زیر فشار قرار می‌دهد. در پایان هفته جروم پاول در نشست بانک‌های مرکزی نسبت به تداوم سیاست افزایش نرخ بهره ابراز امیدواری کرد. با این وجود وی ریسک جهش شاخص قیمت مصرف‌کننده به سطوح فراتر از 2 درصد را پایین دانست. این موضع‌گیری رئیس فد، سرمایه گذارن را نسبت به تداوم سیاست افزایش نرخ بهره با شدت گذشته بدبین کرد و دلار را زیر فشار قرار داد.

شوک ترامپ به بازار ارز

Submitted by admin on

دونالد ترامپ شب گذشته در سخنانی اعلام کرد که از جروم پاول، رئیس فدرال رزور به خاطر اجرای سیاست افزایش نرخ بهره رضایت ندارد. وی افزود که بانک مرکزی آمریکا باید بیش از پیش به رئیس جمهور در زمینه بهبود شرایط اقتصادی کمک کند. ماه گذشته میلادی نیز وی به انتقاد از روند افزایش نرخ بهره پرداخته بود. انتشار این خبر بار دیگر نگرانی‌هایی را در زمینه احتمال اعمال نفوذ ترامپ در تصمیمات بانک مرکزی آمریکا ایجاد کرد و با مبهم ساختن چشم‌انداز نرخ بهره، شاخص دلار را زیر فشار شدیدی قرار داد.

نگاه خیره بازار طلا به نشست فدرال رزرو

Submitted by admin on

در چهارشنبه پیش‌رو نشست کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا برای تصمیم‌گیری در زمینه افزایش نرخ بهره و ارائه چشم انداز اقتصادی این کشور تشکیل جلسه خواهد داد. افزایش نرخ بهره در این مقطع  قطعی به نظر می‌رسد و آنچه برای فعالان بازار ارز و فلزات قیمتی اهمیت ویژه‌ای دارد، احتمال افزایش چهارمرحله‌ای نرخ بهره است.

افت مختصر شاخص دلار در صبح سه‌شنبه

Submitted by admin on

شب گذشته گزارش تعداد فروش خانه های نوساز آمریکا در ماه ژانویه ژانویه منتشر شد و نتیجه این گزارش بر خلاف پیش پینی ها بود. در حالی که انتظار می رفت میزان فروش این خانه ها رشدی بیش از 3 درصد را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده باشد، رقم واقعی اعلام شده حاکی از افت 7 درصدی میزان فروش بود. با این وجود سرمایه گذاران در بازار جهانی ارز تاکنون وزن قابل ملاحظه ای به نتیجه این گزارش در تصمیمات خود نداده اند چرا که بسیاری از آنها منتظر سخنان امروز رئیس بانک مرکزی آمریکا در کنگره این کشور هستند.

تزلزل دلار پیش از حضور پاول در کنگره آمریکا

Submitted by admin on

جروم پاول، رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا قرار است فردا در اولین حضور خود در کنگره این کشو در زمینه چشم انداز اقتصاد و سیاست پولی به کمیته مشترک اقتصادی مجلس نمایندگان آمریکا گزارشی را ارائه کرده و در عین حال پاسخگوی اعضای این کمیته باشد. در آستانه این رویداد سرمایه‌گذاران رویکردی محافظه‌کارانه را در پیش گرفته اند و این امر فشار نسبی را بر دلار آمریکا در برابر دیگر ارزهای مطرح جهان ایجاد کرده است.

Subscribe to جروم پاول