مصوبه امروز هیات وزیران| اصلاح فروش اوراق مالی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیات وزیران، در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت که به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و بدون حضور حسن روحانی، روئیس جمهور به خاطر سفر به اردبیل برگزار شد، هیات وزیران با افزودن یک تبصره، تصویب نامه مربوط به انتشار 38 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی را ا

زمان عرضه اوراق مالی بیمه‌ای

Submitted by admin on

خبرگزاری صداوسیما: غلامرضا سلیمانی در این باره اظهار کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به پرخطر و کم خطر بودن راننده، ­ از سال آینده بیمه شخص ثالث به جای خودرو به راننده ­تعلق خواهد گرفت.

به گفته وی زن یا مرد بودن راننده، جوان یا پیر بودن و پرخطر و کم خطر بودن راننده در این مصوبه لحاظ خواهد شد و راننده‌هایی که رانندگی بهتری دارند هزینه کمتری برای بیمه شخص ثالث پرداخت خواهند کرد.

اعطای تخفیف‌های ویژه بیمه‌ای به خانم‌ها

برچسب‌ها

دستورالعمل نحوه پذيرش اوراق مالي اسلامي

Submitted by admin on

بانک مرکزی: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۷ «دستورالعمل نحوه پذيرش اوراق اسناد مالي اسلامي به عنوان ضمانت اعطاي تسهيلات به پيمانکاران مجري طرح‌هاي عمراني» را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

انتشار انواع اوراق در بودجه ۹۷

Submitted by admin on

بر اساس لایحه بودجه سال ۹۷، شرکت‌های دولتی، دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری ۷ هزار میلیارد تومان و شهرداری‌ها ۸ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی منتشر می‌کنند.

جزییات خبر را اینجا بخوانید.

انتشار اوراق اسلامی مرابحه خودرو

Submitted by admin on

 به گفته محمودرضا خواجه نصیری که با «سنا» صحبت کرده اوراق یاد شده با نرخ سود ۱۷ درصد وهمچنین بازار گردانی و متعهد پذیره‌نویسی تامین سرمایه تمدن و ضمانت بانک آینده امروز ( 12 آذرماه سال‌جاری) از طریق فرابورس منتشر شد.

هدف از انتشار 100 میلیارد تومان اوراق صکوک مرابحه تامین نقدینگی مورد نیاز برای خرید مواد و قطعات مورد نیاز در تولید خودروسازی کرمان موتور است. کرمان موتور سومین خودروسازی است که از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه درصدد تامین منابع مالی برآمد.

بخشنامه جدید معاملات «سخاب»

Submitted by admin on

با توجه به هماهنگی‌های صورت پذیرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار در اجرای مفاد ماده 26 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای مالی کشور بند (الف) و تبصره ذیل بند (ب) ماده 10 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و بندهای (الف) و (ب) ماده 26 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور ، مقرر شد همه معاملات ثانویه اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار اسلامی (صکوک) از قبیل اوراق مرابحه و اسناد خزانه اسلامی صرفا در بازارهای متشکل اوراق بهادار تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و با رعایت مقررات این بازارها، صورت پذیرد.

اوراق منفعت در بورس

Submitted by admin on

شاپور محمدی در حاشیه نهمین دوره بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار اوراق قرضه گفت: انتشار اوراق قرضه نیازمند اخذ مجوز مجلس است، اما از نظر سازمان بورس آمادگی این کار وجود دارد و سال گذشته مذاکراتی با کره جنوبی برای انتشار یک میلیارد یورو اوراق قرضه صورت گرفت که متأسفانه عملیاتی نشد. به گفته محمدی امسال در قانون انتشار اوراق مشارکت به صورت داخلی و بین‌المللی دیده شده و البته به لحاظ تعهدات ارزی، بانک مرکزی باید آمادگی لازم را داشته باشد.

دولت ۳۱.۴ هزار میلیاردتومان اوراق فروخت

Submitted by admin on

تسنیم: براساس عملکرد 11 ماه بودجه 95، دولت در مدت مذکور حدود 31.4 هزار میلیارد تومان انواع دارایی‌های مالی (اوراق) را واگذار کرده است. این درحالی است که در مدت مذکور تنها 8هزار میلیارد تومان اوراق مالی موجود در بازار خریداری شده است. اختلاف اوراق به فروش رفته و خریداری شده حدود 23.3 هزار میلیارد تومان است که این رقم درآمد خالص درامد دولت از محل واگذاری دارایی‌های مالی است.

برچسب‌ها

وزارت نفت مجاز به انتشار ۳ میلیارد دلار اوراق

Submitted by admin on

در ادامه جلسه علنی روز شنبه در جریان بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه ۹۶ به وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی‌ربط اجازه دادند سقف معادل سه میلیارد دلار از محل انتشار اوراق مالی ارزی- ریالی با رعایت قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و یا قانون بازار اوراق بهادار ایران با تصویب هیات وزیران استفاده کند. این ماده با ۱۴۷ رای موافق، ۱۹ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

Subscribe to اوراق مالی