افزایش ۶۵ درصدی تسهیلات ساخت مسکن

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، تسهیلات دهی بانک مسکن به بخش ساخت و ساز کشور طی سال ۹۸ به لحاظ ارزش ریالی با ۶۵ و ۶ دهم درصد رشد نسبت به سال ۹۷ مواجه شد.

بانک مسکن با هدف حمایت از افزایش عرضه و ساخت مسکن که بنا به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی نقش مهمی در راه اندازی موتور رشد اقتصادی کشور دارد، طی سال‌های اخیر بخش قابل توجهی از سبد تسهیلاتی تدارک دیده برای بخش مسکن را به ساخت و بازسازی املاک در مناطق مختلف کشور اختصاص داده است.

برچسب‌ها

بانک مرکزی موافقت کرد/ دو پیشنهاد برای رونق بازار مسکن

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به برنامه های بانک مسکن برای رونق بازار از جمله موافقت با افزایش قدمت ساختمان‌های مشمول دریافت وام از 25 به 30 سال گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق و افزایش دوبرابری سقف وام جعاله ( تا 40 میلیون تومان ) با نظر مساعد بانک مرکزی همراه شده است.

واگذاری املاک مازاد در اولویت بانک مسکن

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از پایگاه خبری «هیبنا» اسحاق خاکی، رئیس اداره کل ساختمان بانک مسکن اعلام کرد: براساس دستور فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور تسریع در فروش املاک مازاد بانک ها، همه بانک‌ها مکلف شده‌اند املاک مازاد خود را به‌صورت یکپارچه در سامانه فروش املاک مازاد بارگذاری کنند تا از نیمه اول آبان ماه همزمان با فرمان وزیر اقتصاد، این املاک برای فروش به بازار عرضه شود. دولت در مقام سیاست گذار، بانک ها را مکلف کرده که املاک مازاد را در دستور کار قرار دهند.

برچسب‌ها

2 بانک بورسی در اولویت مردم برای دریافت وام

Submitted by admin on

دنیای بورس: مرکز افکار‌سنجی دانشجویان (ایسپا) در تیرماه سال‌جاری یک نظرسنجی با جامعه آماری گسترده شهروندان کشور اعم از شهر و روستا انجام داده که نتایج متفاوتی را با باورهای عمومی ‌درخصوص اولویت مردم در مراجعه به بانک‌ها نشان می‌دهد.

واگذاری کارت اعتباری مصالح از پایان شهریور

Submitted by admin on

مهر: ابوالقاسم رحیمی انارکی، مدیرعامل بانک عامل مسکن با تایید این خبر گفت: بانک مرکزی به نوع عقد تسهیلات رهن مسکن ایراد گرفته است به این صورت که ما آن را به شکل عقد مرابحه طراحی کرده بودیم اما بانک مرکزی ایراد فقهی و شرعی گرفت و اعلام کرد که باید این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه باشد.

برچسب‌ها

تحویل بسته رونق‌زای مسکن تا پایان فروردین

Submitted by admin on

پایگاه خبری بانک مسکن: ابوالقاسم رحیمی انارکی درباره بسته سیاستی-عملیاتی در حال تدوین در بانک گفت: کارشناسان بانک مسکن با تصمیم هیات مدیره بانک اقدام به تهیه و تدوین بسته سیاستی برای رونق بخشی به بازار مسکن کردند. این بسته در چند روز آینده نهایی و برای تصویب و عملیاتی شدن تحویل دولت و بانک مرکزی می‌شود.

برچسب‌ها

طرح افزایش وام مسکن تایید می‌شود؟

Submitted by admin on

فارس: پس از اینکه مسکن در سال جاری از یک رشد قیمت مواجه شد و به گفته اکثر کارشناسان قدرت خرید را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داد، به نظر می‌رسد برای حفظ قدرت خرید و شکافی که میان قدرت خرید متقاضیان و قیمت مسکن ایجاد شده، بهترین روش در این موقعیت افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن است.

6 کارگزار برتر ایران به فیاس معرفی شد

Submitted by admin on

فرابورس: معیارهایی که از سوی فیاس برای سنجش کارگزاران عضو بورس‌ها ارائه شده بر اساس مدلی است که بورس نزدک ارائه کرده و مطابق با آن پس از ارزیابی‌های صورت‌گرفته و امتیازاتی که کارگزاران عضو فرابورس ایران کسب کرده‌اند، در حوزه بازار سهام به ترتیب کارگزاری‌های مفید، تدبیرگران فردا و بانک مسکن در جایگاه نخست تا سوم بهترین اعضا قرار گرفته‌اند و در حوزه بازار بدهی نیز رتبه‌های اول تا سوم به کارگزاری‌های بانک پارسیان، بانک ملت و بانک سپه اختصاص یافته است.

افزایش وام مسکن با بازپرداخت ۲۰ ساله

Submitted by admin on

دنیای بورس: به گفته محمد حسن مرادی؛ مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن در سال جاری سقف تسهیلات حساب‌های افتتاحی تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها به ترتیب 91، 76 و 61 میلیون تومان و در پایان سال پانزدهم به ترتیب 213، 177 و 142 میلیون تومان خواهد بود.

زمان عرضه بلوک « سشمال »

Submitted by admin on

گروه مالی بانک مسکن از زیرمجموعه‌های بانک مسکن قصد دارد با عرضه و فروش بلوک 5.63 درصدی سیمان‌ شمال‌ از ترکیب سهامدای این شرکت 107 میلیارد تومانی خارج شود. مقرر شده بیش از 60 میلیون و 546 هزار سهم «سشمال» با قیمت پایه هر سهم 346.2 تومان به صورت نقد در بازار اول معاملات بورس تهران روانه میز فروش شود.

عرضه مزبور چهارشنبه هفته آینده؛ 19 اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود.

Subscribe to بانک مسکن