پرونده پتروشیمی گچساران به قوه قضاییه رفت

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بورس نیوز، جعفر جمالی درباره شکایت و اعتراض سهامداران از جمله ذینفعان شرکت‌های پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی کازرون و پتروشیمی ممسنی در خصوص افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی گچساران اظهار کرد: پیرو گزارش معاونت نظارت بر ناشران سازمان، نشست‌های متعددی با مدیران و سهامداران شرکت برگزار شد اما به دلیل اینکه برای رعایت مقررات، رفع ابهامات و انجام اصلاحات، طرفین ادعاها و استدلال‌هایی مطرح کردند، نشست‌ها به نتیجه نرسید.

معاون حقوقی سازمان بورس افزود: بر این اساس امروز معاونت حقوقی سازمان، موضوع را به مقام قضایی (دادستان تهران) گزارش کرد.

یک حاشیه درباره افزایش سرمایه زیرمجموعه « فارس » + شکایت به بورس

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بورس پرس، تعدادی از سهامداران مدعی شدند هلدینگ پتروشمیی خلیج فارس در باره افزایش سرمایه ۱۰۰۰ درصدی پتروشیمی گچساران و نقش شرکت های تحت مالکیت ، جریانی را شکل داده اند که باید توسط سازمان بورس و دیگر نهادها مورد بررسی قرار گیرد.

براساس این گزارش ، موارد اعلامی درحالی مطرح شده که جعفر ربیعی مدیرعامل "فارس" در تماس خبرنگار بورس پرس به این جمله اکتفا کرد که هلدینگ فارس به دلیل مالکیت اندک در پتروشیمی گچساران ، هیچ نقشی در مورد افزایش سرمایه ندارد.

5 طرح توسعه « پترول »: اولویت ها کدامند + متن

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از کدال، «پترول» اعلام کرد: در پاسخ به نامه شماره 636281 مورخ 1399/03/03 اداره نظارت بر ناشران شیمیایی سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص شفاف‌سازی صورت گرفته توسط شرکت‌های پتروشیمی ممسنی و کازرون مبنی بر عدم امکان مشارکت در افزایش سرمایه شرکت پتروشیمی گچساران، توضیحاتی به شرح ذیل جهت استحضار ارسال می گردد.

تاخیر در زمان راه‌اندازی پتروشیمی گچساران

Submitted by admin on

تاکنون بیش از ۵۰ درصد پتروشیمی گچساران تکمیل شده و اگر چه انتظار می‌رود در پایان سال ۹۷ این طرح به بهره‌برداری برسد اما به گفته مبارکی؛ مدیرعامل راه اندازی پتروشیمی گچساران با چند ماه تاخیر صورت می‌گیرد.

دلگرمی مجمع به طرح‌های « پترول »

Submitted by admin on

مجمع عادی سالانه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان در حالی برگزار شد که در پایان 5 تومان سود از 9.7 تومان سود سالانه محقق شده تقسیم شد.

این در حالی بود که در مجمع فوق العاده «پترول» اساسنامه شرکت به گونه‌ای اصلاح شد که در صورت فروش هریک از سرمایه‌گذاری‌های شرکت، سود آن به حساب اندوخته رفته و تنها 20 درصد آن قابل تقسیم در همان سال مالی باشد. در  این میان حساب اندوخته نیز برای افزایش سرمایه شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پتروشیمی ایلام

میوه‌های برجامی « پترول »

Submitted by admin on

 مولفه‌های اثرگذار

همانطور که «دنیای بورس» هم پیش‌تر عنوان کرده بود پس از تعیین تکلیف و شتاب گرفتن ساخت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و پتروشیمی گچساران به عنوان مولفه‌های اثرگذار در تسریع بخشی به بهبود پروژه‌های نیمه‌تمام «پترول»، برنامه‌ریزی برای شتاب دادن به ساخت پتروشیمی دهدشت آغاز شد.

حضور «فارس» در 2 پروژه بالادستی

Submitted by admin on

روابط عمومی خلیج فارس: مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس در مورد روند رو به رشد شرکت هلدینگ خلیج فارس می‌گوید: از نیمه دوم سال ۹۲ یک برنامه پنج ساله طراحی کردیم که براساس آن تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت و هر سال برنامه‌های از پیش تعیین شده را پیگیری می‌کنیم. در زمینه تولید «فارس» از ۶۸ درصد اسمی در طراحی به ۷۲ درصد اسمی تولید دست یافتیم که تا پایان برنامه پنج ساله به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

70 درصد طرح‌های توسعه

افتتاح پتروشیمی گچساران در سال 97

Submitted by admin on

نیپنا: عادل نژاد سلیم در این باره می‌گوید: پتروشیمی گچساران از تنگناهای خود عبور کرده است و با تجهیزات خریداری شده، پتروشیمی گچساران تا سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد. مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که بیش از 65 درصد سهام پتروشیمی گچساران را در اختیار دارد، اخیرا با اشاره به تامین فاینانس پتروشیمی گچساران تاکید کرد: عملیات پتروشیمی گچساران با اعتبار 220 میلیون یورویی در حال انجام است و اکنون 41 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نصب مخازن پتروشیمی گچساران

Submitted by admin on

نیپنا: محسن تاجگردون اعتبار نصب این دو مخزن را 500 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: عملیات طراحی ساخت و نصب این دو مخزن به همت متخصصان داخلی در حال انجام است و هم اکنون 10 درصد پیشرفت کاری دارد.وی ادامه داد: بخش سویل فرآیندی پتروشیمی به طور کامل انجام گرفته و عملیات خاک برداری برای نصب برج های خنک کننده، نصب کوره ها و مخازن نیز در حال انجام است.محسن تاجگردون به خرید تجهیزات پتروشیمی اشاره کرد و گفت:50 درصد تجهیزات مورد نیاز خریداری و در پتروشیمی موجود است.

طرح پتروشیمی گچساران با اعتبار 220 میلیون یورو در زمینی به مساحت 157 هکتار در گچساران در حال ساخت است.

Subscribe to پتروشیمی گچساران