آنچه باید درباره دستورالعمل جدید بازار پتروشیمی ها بدانیم

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد  نوشت: دستورالعمل جدید بازار محصولات پتروشیمیایی که در اولین روز از فصل زمستان ابلاغ شد، آغاز فصلی جدید برای معاملات این بازار و تولید در صنایع تکمیلی به‌شمار می‌رود.

بورس: دستورالعمل بازارگردانی تغییر میکند

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از فرابورس، جواد عشقی نژاد، عضو هیئت مدیره بورس تهران در برنامه به وقت تحلیل فرابورس خبرداد: دستورالعمل بازارگردانی در حال بازنگری و تغییر است که به زودی سازمان بورس آن را اعلام می کند.

 دستورالعمل بازارگردانی اصلاح و به زودی ابلاغ می‌شود

جواد عشقی نژاد، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد روز جاری با حضور در برنامه به وقت تحلیل به بررسی عملکرد بازار گردان‌ها در بازار سهام پرداخت. وی با تشریح مفهوم بازارگردانی در بازار سرمایه، اهداف این فعالیت را در بازار تبیین کرد.

دستورالعمل جدید برای ورق‌های فولادی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دستورالعمل تنظیم بازار ورق گرم فولادی از سوی شوراى رقابت درحالی منتشر شد که کلیه تولیدکنندگان ورق ملزم به عرضه در بورس کالا شدند، سقف قیمت در بورس کالا آزاد است و واحدهای تولیدی مکلفند یک هفته قبل از شروع فصل برنامه عرضه هفتگی محصولات را ارایه دهند. 

بخشی از دستورالعمل شورای رقابت:

ماده ۳: دستورالعمل تنظیم نحوه تعیین قیمت پایه محصولات گرم فولادی در بورس کالا به شرح ذیل تعیین می شود:
نرخ ارز سنا(حواله ای) * قیمت جهانی = قیمت پایه

ابلاغ دستورالعمل جدید تامین مالی بنگاه‌ها

Submitted by admin on

بانک مرکزی: بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی، دستورالعمل تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط سال ١٣٩٨ را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

براساس ماده ۵ دستورالعمل اصلاحی، بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری موظفند با تسهیلات یا موارد امهال مصوب در کارگروه تسهیل، حداکثر ظرف مدت یک ماه موافقت کنند یا دلایل مخالفت خود را همراه با مستندات مربوط به هیات خبرگان موضوع ماده (٦٢) قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ارجاع کنند.

دستورالعمل مالیات عملکرد سال ۹۷ مشاغل خودرویی

Submitted by admin on

سازمان امور مالیات: با ارایه دستورالعملی از سوی سازمان امور مالیاتی میزان مالیات عملکرد سال ۹۷ مشاغل خودرویی اعلام شد.

بنا به اختیار حاصل از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیر ۹۴، مالیات عملکرد سال ۹۷ صاحبان وسایط نقلیه مسافری، باری، ماشین‌آلات راهسازی و صنعتی طبق جدول مندرج در دستورالعمل با رعایت گروه‌بندی استان‌ها به شرح زیر تعیین می‌شود:

برچسب‌ها

دستورالعمل خرید و فروش ارز در صرافی‌ها

Submitted by admin on

بانک مرکزی: بانک مرکزی به منظور تسهیل بازگشت ارز از حاصل صادرات به چرخه اقتصاد کشور، «دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز» را به همه شرکت‌های صرافی دارای مجوز معتبر از بانک مرکزی ابلاغ کرد. به موجب این دستورالعمل، صرافی‌های مجاز معتبر می‌توانند ارز حاصل از صادرات را تا سقف یک میلیون یورو یا معادل آن به سایر ارزها با ثبت در "سامانه نظارت ارز (سنا)" به صورت اسکناس یا حواله به نرخ بازار خریداری کنند.

دستورالعمل حاکمیت شرکتی ابلاغ شد

Submitted by admin on

دنیای بورس: حسن امیری؛ معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و عضو هیات مدیره ، دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت‌های بورسی و فرابورسی را به کلیه ناشران و حسابران معتمد ابلاغ کرد که قرار است از اول شهریور 98 اجرایی شود.

Subscribe to دستورالعمل