سرنوشت پالایشی‌ها پس از ارزانی نرخ بنزین

Submitted by karkhane on

نوید قدوسی کارشناس ارشد بازار سرمایه می گوید: تغییرعمده دستورالعمل جدید برای قیمت گذاری فرآورده های پالایشی در بنزین تولیدی پالایشگاه ها است و مبنای قیمت گذاری بنزین از فوب سنگاپور به فوب خلیج فارس تغییر پیدا کرده که با توجه به کمتر بودن قیمت بنزین خلیج فارس به میزان ۴دلار نسبت به فوب سنگاپوربر قیمت بنزین خریداری شده از سوی دولت اثر می گذارد.

افت قیمت محصول پالایش نفت تهران و تبریز

Submitted by karkhane on

این محصول که در سال جدید از ۶ فروردین ماه در حال معامله شدن است، به طور میانگین در محدوده قیمت ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان مبادله شده است.

لوب کات، محصول پالایش نفت تهران و پالایش نفت تبریز هم به طور میانگین در محدوده ۱۲ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. این محصول که در ۶ فروردین ماه در قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می شد، روز گذشته با کاهش قیمت مواجه شد و به کانال قیمتی ۱۲ میلیون تومانی رسید.

برچسب‌ها

اتحاد پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها در برابر طرح مجلس

Submitted by karkhane on

 در تازه‌ترین اظهار نظر نیز مرتضی شاه‌میرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با اکوایران گفت که به نظر می‌رسد باید کار کارشناسی بیشتری در این زمینه صورت بگیرد. 

 پیش از این نیز جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در امور پالایشی، گفته بود که این طرح نه تنها مشکلات کشور را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات دیگری را به مجموعه صنعت نفت می‌افزاید.

وضعیت پالایشگاه‌های جهان در دوران کرونا

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: «تغییر کاربری و تعطیلی پالایشگاه‌ها» شاید کوتاه‌ترین خلاصه اتفاقاتی باشد که در بخش پایین‌دستی صنعت نفت در حال وقوع است. با تخریب تقاضای نفت -و البته سوخت- به دلیل شیوع کرونا، پالایشگران نه‌تنها خود را در برابر انبارهای مازاد از محصولات فروخته‌نشده می‌بینند، بلکه آینده را هم متفاوت از تصویرهای گذشته می‌بینند.

برچسب‌ها

بهینه‌سازی پالایشگاه‌ها | نیازمند ۱۰ میلیارد دلار

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه دیروز دوشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد تامین نفت کوره کم‌سولفور با توجه به استانداردهای IMO از ابتدای سال ۲۰۲۰ برای کشتی‌ها و نفتکش‌های ایرانی،‌ تاکید کرد: در سال ۲۰۱۷ تولید نفت کوره جهان حدود یک میلیون تن در روز بوده که کمتر از ۲ درصد آن را نفت کوره با سولفور ۵/ ۰ درصد تشکیل می‌داده و با استانداردهای بین‌المللی مطابقت داشته است.

برچسب‌ها

دورنمای سهام روانکارها/ انتظارات سهام پالایشگاهی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»‌ به نقل از بیدارنامه، حبیب اله فدایی، مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان ضمن تاکید بر صنعت روغن سازان به عنوان صنعت برتر و پیشرو در میان مدت گفت: با توجه به کاهش قیمت تمام شده ماده اولیه روغن‌سازان یعنی لوبکات و قیمت‌گذاری آن در بورس بر مبنای نفت کوره و ممنوعیتی که تا ژانویه 2020 قوانین جدید سازمان جهانی IMO (نهاد بین‌المللی کشتی‌رانی) اعمال می‌شود و طبق آن، حکم ممنوعیت استفاده از نفت کوره به‌ویژه نفت کوره با گوگرد بالا در کشتی‌ها در آب‌های بین‌المللی اجرائی می‌شود، می‌توان گفت که قیمت نفت کوره به شدت روند نزولی خواهد داشت که این

برچسب‌ها

گزارش اویل پرس از ترس پالایشگاه‌ها/ تاثیر قوانین جدید سوخت کشتیرانی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»‌ به نقل از «بورس پرس»، اویل پرایس در گزارشی نوشت: بزرگترین مختل کننده بازار نفت ، قوانین جدید سوخت کشتیرانی است که کمتر از دو ماه آینده اجرایی می شوند. این قوانین باعث نگرانی پالایشگاه‌ها در سال جاری شده است.

برچسب‌ها

نامه مجلس به رهبری درباره توسعه پالایشگاه‌ها

Submitted by admin on

فارس: علی لاریجانی درباره توسعه پالایشگاه‌ها می‌گوید: ما برای استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای صدور مجوز در راستای توسعه پالایشگاه‌ها به رهبری در نامه‌ای پیشنهاد داده‌ایم که هنوز پاسخ نداده اند. به گفته وی زمانی که پاسخ ایشان را دریافت کنیم در این خصوص تصمیم گیری می‌شود.

برچسب‌ها

بررسی افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها در مجلس

Submitted by admin on

دنیای بورس: در جریان جلسات مجلس در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده ، محمدجواد ظریف برای پاسخ به سوال‌های 3 نماینده (مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و محمدحسین قربانی نماینده مردم آستارا) به بهارستان خواهد رفت.

دستور جلسات علنی مجلس در هفته آینده :

1. لایحه یک فوریتی موافقت‌نامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا.

برچسب‌ها

پالایشگاه‌های ایران رکورد شکستند

Submitted by admin on

نیپنا: طبق آخرین آمار پالایش فرآورده‌های نفتی ایران در ۹ ماه سال گذشته، روزانه یک میلیون و ۹۴۷ هزار بشکه نفت در پالایشگاه‌ها ، پالایش شده که بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته محسوب می‌شود. در این مدت به‌طور میانگین روزانه ۴۰ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های اصلی نفت صادر شده است.

برچسب‌ها

Subscribe to پالایش