رکودشکنی زغال‌سنگ‌ حرارتی در بازار چین

Submitted by admin on

اواخر هفته گذشته چهار نیروگاه بزرگ تولید برق بر پایه زغال سنگ چین از دولت این کشور درخواست کردند که عرضه زغال سنگ به این واحدها را افزایش دهد چرا که با سرمای بیش از پیش هوا، مصرف برق به شدت در این کشور بالا رفته و عرضه کنونی زغال سنگ کفاف تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز را در این برهه نمی دهد.

تلاش دولت چین برای کنترل قیمت زغال‌سنگ

Submitted by admin on

منگ وی، سخنگوی کمیسیون اصلاح و توسعه چین در این زمینه اعلام کرد که این نهاد بازرسی‌های خود را در مناطق اصلی تولید و عرضه زغال سنگ این کشور افزایش خواهد داد و به منظور تثبیت قیمت در فصل سرد سال با هرگونه دستکاری قیمت و یا قیمت گذاری انحصاری این محصول مقابله خواهد کرد.

ذکر این نکته ضروری است که قیمت زغال سنگ حرارتی در بازار آتی ژنگژو رشدی 60 درصدی را در سال جاری میلادی تجربه کرده است.

رشد هفتگی متانول در چین و جنوب‌شرق آسیا

Submitted by admin on
پلاتس: کنگره ملی حزب کمونیست از روز چارشنبه این هفته آغاز شد و تا رو دوشنبه آتی نیز ادامه خواهد یافت. همین امر نیز باعث شد تا معاملات کم حجمی در بازار محصولات پتروشیمی از جمله متانلول را در روزهای اخیر شاهد باشیم. با این وجود به علت جهش قیمت متانول در معاملات آتی بازار آتی ژنگژو در روز جمعه، قیمت در بازار وارداتی چین نیز در پایان هفته افزایش یافت. در بازار جنوب شرق آسیا نیز با تبعیت از چین با افزایش قیمت مواجه بودیم.

سقوط 7درصدی قیمت متانول در یک هفته

Submitted by admin on

پلاتس: قیمت متانول در پر حجم‌ترین قرارداد بازار آتی ژنگژو این هفته 118 یوان پایین آمد و در سطح 2687 دلار قرار گرفت. قیمت در بازار نقدی این کشور نیز با افتی صد یوانی به 2690 دلار رسید که این رقم برابر با 321 دلار بر مبنای قیمت‌های وارداتی است. فعالان بازار افت تقاضا در داخل چین را اصلی‌ترین دلیل تزلزل قیمت عنوان میکنند.

تداوم روند مبهم قیمت در بازار متانول

Submitted by admin on

پلاتس: در بازار داخلی چین قیمت متانول سیری صعودی را در روز پنج شنبه تجربه کرد و به 2500 یوان رسید اما در روز جمعه شاهد افت 50 یوانی این محصول بودیم. به تبع این امر در بازار واراتی نیز قیمت تا 286 دلار بالا رفت اما در پایان هفته این میزان رشد قیمت به صورت کامل خنثی شد. همین روند قیمت را در معاملات آتی بازار ژنگژو شاهد بودیم. فعالان بازار نوسان قیمت اخیر را بیشتر ناشی از فعالیت‌های معامله‌گران ارزیابی کرده و تغییرات عرضه و تقاضا را در این میان دخیل نمی‌دانند.

روند مبهم متانول در بازارهای آسیایی

Submitted by admin on

پلاتس: در غیاب محرکی بنیادی در بازار متانول، قیمت این محصول در بازار وارداتی چین در این هفته سیری صعودی را طی کرد که تنها علت این امر نیز رشد قیمت در قراردادهای آتی بازار ژنگژو بود. قیمت متانول در قراردادهای آتی با رشدی 44 یوانی در این هفته به 2359 دلار رسید که این رقم در حدود 273 دلار بر اساس برابری با قیمت های وارداتی است.

Subscribe to بازار آتی ژنگژو