ممنوعیت واردات ماشین آلات به معادن ضرر هنگفتی زده است

Submitted by karkhane on

رضا محتشمی پور که پیش از این قائم مقام بورس کالای ایران بود پس از آنکه سکان هدایت معاونت معدنی وزارت صمت آن هم با عنوان جدید را به دست گرفت به دنبال شناسایی گلوگاه های موجود است تا مش

33 درصد از ذخایر معدنی کشور غیرفعال هستند

Submitted by karkhane on

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران؛ بهره برداری از معادن کشور براساس قوانین و مقررات موجود، مستلزم انجام عملیات اکتشاف، ارائه طرح بهره‌برداری و آماده‌سازی و تجهیز معدن است.

پنل تخصصی استارتاپ‌های معدنی

Submitted by admin on

فرابورس ایران: معاون پذیرش و بازارپژوهی فرابورس در این پنل با اشاره به روند تامین مالی شرکت‌ها و صنایع در کشورهای مختلف عنوان کرد: در حالی که به‌صورت سنتی کسب‌وکارهای کوچک برای تامین مالی به سراغ منابع بانکی می‌روند در کشورهای پیشرفته عمده بار تامین مالی بر عهده بازار سرمایه است.

وی افزود: در کشور ما تامین‌ مالی عمدتا وابسته به سیستم بانکی بوده و به لحاظ سنتی اقتصادمان بانک‌محور است و در حالی که طی سال‌های اخیر روند ورود صنایع مختلف و اقبال بنگاه‌های اقتصادی به بازار سرمایه سیر شتابانی به خود گرفته است همچنان با استانداردهای جهانی فاصله داریم.

برچسب‌ها

فقدان نگاه صادراتی دولت به معدنی‌ها

Submitted by admin on
  • بهرام شکوری|رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران

امروزه صادرات بیش از هر زمان دیگری مرکز توجه و سیاست‌گذاری کشورها قرار گرفته است، به‌طوری‌که حتی جهت‌گیری‌های سیاسی کشورها نیز منطبق با منطق تجارت رقم می‌خورد و قدرت نفوذ جهانی کشورها را دیگر نه مساحت، نه جمعیت و نه منابع نفتی تعیین می‌کند.

راه‌اندازی پروژه‌های جدید معدنی تا پایان سال

Submitted by admin on

ایمیدرو: به گفته خداداد غریب پور؛ رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست با وزیر اقتصاد راه‌های جذب بخشی از نقدینگی ۱۷۰۰ تریلیون تومانی کشور، که سالانه ۲۰درصد نیز به آن اضافه می‌شود، بررسی شد و وزارت اقتصاد نیز به دنبال ساماندهی این میزان نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید است.

برچسب‌ها

میزان عرضه ارز برگشتی معدنی‌ها در نیما

Submitted by admin on

ایرنا: بر پایه آمارهای ایمیدرو، دریافتی شرکت‌های معدن و صنایع معدنی بزرگ از محل صادرات از آغاز امسال تا تاریخ ۱۰ دی‌ماه معادل ۲ میلیارد و ۱۹۲ میلیون دلار بود. شرکت‌های یادشده تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار (معادل 50.1 درصد) از مجموع صادرات خود را در سامانه نیما به فروش رسانده‌اند. همچنین یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون دلار ارز نیز به‌طور مستقیم توسط شرکت صادرکننده صرف واردات تجهیزات و مواد اولیه مصرفی شده است. بررسی آمارهای پیش‌گفته نشان می‌دهد تا تاریخ یاد شده ۲۳۰ میلیون دلار از ارز صادراتی در نیما عرضه شده، اما مشتری نداشته است.

بزرگترین معدنی روسیه در راه ایران

Submitted by admin on

به گفته رییس کمیسیون معادن اتاق ایران که با خبرگزاری «صداوسیما» صحبت کرده، پروژه معادن مهدی‌آباد برای سرمایه‌گذاری شرکت روسی UMMC پیشنهاد شده و قرار است در این خصوص مطالعاتی صورت گیرد. بهرام شکوری البته تاکید دارد: میزان سرمایه‌گذاری در این خصوص مشخص نشده است.

شکوری با اشاره به مذاکره‌هایی که با شرکت روسی برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن صورت گرفت، تصریح کرد: ایمیدرو علاقه‌مند شده هم در حوزه مس و هم در حوزه اکتشافات و آموزش و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های معدنی، روس‌ها وارد شوند.

مذاکره اروپایی‌ها در معادن ایران

Submitted by admin on

به گزارش رویترز، مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدور که برای کنفرانسی به لندن رفته است، به عنوان سیاست‌گذار حوزه معدن می‌گوید: ایران قرارداد سرمایه‌گذاری ۲ میلیارددلاری درباره پروژه‌های مس و فولاد را به‌رغم تهدیدهای آمریکا درباره تحریم‌ها با اروپایی‌ها نهایی می‌کند.

برچسب‌ها

اثر دومینویی عوارض بر بخش معدن

Submitted by admin on

طرح وضع عوارض صادراتی سنگ‌آهن به صورت پلکانی و رسیدن این رقم به عدد ۱۵ درصد در سال ۹۸ نقد و نظرهای فراوانی را میان فعالان این بازار ایجاد کرده است. به باور دولت این تصمیم در راستای جلوگیری از خام‌فروشی و تامین نیازهای تولیدکنندگان داخلی فولاد است.

مازاد تجارت معدنی ایران با چین

Submitted by admin on

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به نقل از سایت خبری کشتیرانی یونان، بر اساس آمار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) معدنکاران ایرانی در هفت ماهه سال مالی جاری (مارس تا اکتبر) با صادرات بیش از 12.44 میلیون تن تولیدات معدنی به چین حدود 1.08 میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

برچسب‌ها

Subscribe to معدن