۲ درصد خانه‌های اعلامی دولت خالی است

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، خبر آنلاین نوشت: هادی خانی معاون فناوری سازمان امور مالیاتی کشور امروز در شبکه خبر با اشاره به ارائه فهرست خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای دریافت مالیات طبق قانون مالیات‌های مستقیم، اظهار داشت: داده‌های ارسال شده بررسی کردیم، ۲۵۷۴ خانه خالی در لیست محرز شده است. حدود ۱۰۵ هزار خانه خالی که پیامک از سمت وزارت راه و شهرسازی به مالکان آنها ارسال شده، هنوز تعیین تکلیف نشده است. اگر این اتفاق بیفتد، به داده‌ها و آمارهای دقیق‌تری دست پیدا می‌کنیم.

بخشنامه 11 بندی/ تعیین ضرایب مالیاتی برای ۲۳ صنف

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از سازمان امور مالیاتی محمد مسیحی در بخشنامه‌ای از تعیین ضریب مالیات ارزش افزوده برخی مشاغل و صنوف خبر داد و اعلام کرد: در راستای حکم بند "و" تبصره 6 قانون بودجه سال 98 سازمان امور مالیاتی می‌تواند مالیات بر ارزش افزوده گروه‌هایی از مؤدیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را با اعمال ضریب کاهشی ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین کند.

امکان اقساط مالیات سکه‌

Submitted by admin on

سازمان امور مالیاتی: نادر جنتی؛ معاون مالیات‌های مستقیم سازمان مالیاتی گفت: همه خریداران سکه که در سال گذشته نسبت به دریافت حداکثر 200 سکه از سیستم بانکی اقدام کرده اند، مشمول مالیات مقطوع بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مذکور و تسلیم اظهارنامه مالیاتی معاف هستند.

دستورالعمل جدید مالیات بنگاه‌ها

Submitted by admin on

سازمان مالیات: سازمان امور مالیاتی، دستورالعمل مربوط به محل اخذ مالیات و عوارض واحدهای تولیدی را ابلاغ و اعلام کرد: در راستای جز دو بند ه تبصره ۶ قانون بودجه ۹۸ ، محل اخذ مالیات و عوارض ارزش افزوده واحدهای تولیدی ، محل استقرار واحد تولیدی بوده و ضرورت دارد به منظور اجرای حکم مزبور ادارات کل امور مالیاتی ذیربط 3 مورد به مرحله اجرا درآید.

شیوه اخذ مالیات خریداران ارز

Submitted by admin on

سازمان امور مالیاتی:‌ این شیوه‌نامه ۱۸ اردیبهشت‌ماه از سوی محمد قاسم پناهی؛ سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور به تمامی اداره‌های استان‌ها ابلاغ شده است.

 این شیوه‌نامه با توجه به تحولات ارزی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ و فعالیت سوداگرانه برخی اشخاص که مبادرت به خرید ارز به هر طریق از بانک مرکزی کرده‌اند، برای نحوه رسیدگی به خرید‌های ارزی این گونه اشخاص ابلاغ شده است.

ابلاغیه مذکور مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی خریدار ارز از سامانه بانک مرکزی بوده و به شرح زیر است:

ابلاغ احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۹۸

Submitted by admin on

ایبنا: محمدقاسم پناهی؛ سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ را ابلاغ کرد. بخشنامه سازمان امور مالیاتی درخصوص «احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۳۹۸»، در نامه شماره ۲۰۰/۹۸/۶ در تاریخ ۹۸/۰۱/۲۶ به امور مالیاتی شهر و استان تهران و ادارات کل امور مالیاتی ابلاغ شده است.

  • متن کامل بخشنامه را از اینجا دریافت کنید.

محرومیت صادرکنندگان متخلف ارزی از معافیت مالیاتی

Submitted by admin on

سازمان امور مالیات: مدیر کل دفتر رسیدگی و استرداد سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای به ادارات کل امور مالیاتی، تاکید کردف هرگونه نرخ صفر مالیاتی و معافیت مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالاهای غیر نفتی، محصول‌های بخش کشاورزی، مواد خام و همچنین استرداد مالیات و عوارض  موضوع ماده 13 قانون مالیات بر ارزش افزوده در مواردی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات بانک مرکزی به چرخه اقتصاد کشور بازگردانده نشود، برای عملکرد سال‌های 97 و 98 قابل اعمال نخواهد بود.

دستورنامه جدید نقل و انتقال و سود سهام

Submitted by admin on

سازمان امور مالیاتی: اداره کل امور مالیاتی با ابلاغ بخشنامه‌ای در خصوص درآمد ناشی از ارزیابی سرمایه‌گذاری‌ها، نقل و انتقال سهام و سود سهام دریافتی اعلام کرد: بر اساس تبصره یک ماده 143 قانون مالیات‌های مستقیم و ماده 143 مکرر قانون مذکور، برای نقل و انتقال سهام در بورس‌ها یا بازارهای خارج از بورس و همچنین نقل و انتقال سهم سایر شرکت‌ها، مالیات مقطوع تعیین شده است.

بانک‌ها موظف به اعلام تراکنش‌ها‌ به سازمان مالیات

Submitted by admin on

دنیای بورس: در جریان جلسه دیروز مجلس و بررسی جزییات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 98، بند الحاقی 3 تبصره 16 ماده واحده این لایحه تصویب شد. طبق این بند به منظور افزایش شفافیت تراکنش‌‌های بانکی، مبارزه با پولشویی و جلوگیری از فرار مالیاتی:

1. بانک مرکزی مجاز است ظرف مدت یک ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون، حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی فاقد شماره ملی و افراد حقوقی فاقد شناسه ملی را مسدود کند.

فرار مالیاتی چقدر برآورد می‌شود؟

Submitted by admin on

ایبنا: محمد قاسم پناهی دیروز در حاشیه همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه برای نظام مالیاتی پیش‌بینی‌هایی شده که یکی از آنها افزایش ۲۵.۵ درصدی درآمد مالیاتی در هر سال است.

Subscribe to سازمان امور مالیاتی