رشد دوباره کامودیتی‌ها بر بال‌های اژدهای زرد؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: نشست سالانه پارلمان چین از صبح امروز آغاز شد. دولت چین در نظر دارد با حمایت‌های همه‌جانبه خود از صنعت، از کاهش رشد اقتصاد این کشور جلوگیری کند. پس از ثبت بدترین رشد اقتصادی چین در سه دهه گذشته، مقامات این کشور تصمیم گرفتند ضمن افزایش وام‌های اعطایی و سهولت در حمایت‌های مالی از بخش تولیدی، سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌های این کشور را افزایش داده و به پیکره دومین اقتصاد برتر جهان جان دوباره‌ای بدهند.

بازار فلزات پایه در انتظار گزارش‌های اقتصادی چین

Submitted by admin on

سخنرانی رئیس بانک مرکزی آمریکا در جمع اعضای کمیته اقتصادی مشترک مجلس نمایندگان و سنای این کشور یکی از مهمترین رویدادهای هفته آتی به حساب می‌آید. برنامه فدرال رزور برای تغییر نرخ بهره در سال 2019 حرف و حدیث‌های بسیاری را در هفته‌های اخیر برانگیخته است. موضع رسمی پاول در سخنرانی روز دوشنبه می‌تواند مسیر حرکتی شاخص دلار را را حد زیادی مشخص کند و از این طریق بر بازار فلزات تاثیر شایانی بگذارد.

نوسان محدود قیمت فولاد در شانگهای

Submitted by admin on

صبح امروز مرکز آمار ملی چین گزارش‌های بسیار مهمی را از اقتصاد این شور متتشر کرد. براساس اعلام این نهاد تولید ناخالص داخلی چین در فصل ابتدایی سال نرخ رشد سالانه ای برابر با 6/8 درصد را تجربه کرده که این رقم برابر با پیش بینی ها بوده است. رشد پایدار اقتصاد چین فعالان بازار محصولات فولادی را نسبت به تداوم روند تقاضا برای این محصولات در ادامه سال جاری امیدوار کرد.

احتمال نوسان ملموس قیمت فلزات در عصر چهارشنبه

Submitted by admin on

اخبار مربوط به احتمال مذاکره میان آمریکا و چین به منظور حل مناقشه تجاری اخیر در زمینه وضع تعرفه های وارداتی، شب گذشته شاخص دلار را با رشدی 0/3 درصدی مواجه کرد. این روند اما با انتشار خبری در زمینه تلاش ترامپ برای همراه کردن سران آلمان و فرانسه برای مقابله تجاری با چین متوقف شد.به تبع رشد شب گذشته ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای مطرح جهان، با از سرگیری معاملات  بازار فلزات پایه در صبح امروز شاهد کاهش تقاضا برای این محصولات بودیم امری که ورود قیمت ها به محدوده منفی را به همراه داشت.

بازار ارز در انتظار GDP بزرگترین اقتصاد جهان

Submitted by admin on

شب گذشته خبر رسید که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با رهبران آلمان و فرانسه در زمینه وضع تعرفه بر واردات محصولات چینی به گفتگو پرداخته و در این میان گمانه‌زنی هایی نیز دز زمینه تلاش ترامپ برای همراه ساختن مرکل و ماکرون در فرآیند مقابله تجاری با چین در محافل خبری شکل گرفته است. در پی این امر دلار آمریکا در بازار جهانی ارز کمی زیر فشار قرار گرفته اما میزان افت این نماگر در صبح امروز ناچیز بوده است.

رشد آهسته دلار در روز پرخبر اقتصاد جهانی

Submitted by admin on

عصر روز گذشته جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در نشست سالانه خود با کمیته مشترک اقتصادی کنکره این کشور از روند اخیر رشد اقتصادی ابراز رضایت کرد امری که بار دیگر گمانه زنی هایی را در میان فعالان اقتصادی در زمینه افزایش چهار مرتبه ای نرخ بهره در سال جاری میلادی شکل داد  و این موضوع منجر به حمایت از دلار آمریکا در برابری سبدی از ارزهای مطرح جهان شد.

نوسان اندک ارزها در روز پر خبر اقتصاد جهانی

Submitted by admin on

امروز گزارش های اقتصادی بسیار مهمی از سطح اتحادیه اروپا و ایالت متحده به بازارها مخابره خواهد شد و همین امر نیز باعث شده تا بسیاری از معامله گران رویکری محتاط را درپیش بگیرند و بدین ترتیب نوسان اندکی در جفت ارزهای مشاهده می شود.

کمتر از یک ساعت دیگر قرار است گزارش هایی همچون تولید ناخالص داخلی فصل سوم آلمان و شاخص قیمت مصرف کننده  ماه اکتبر این این کشور منتشر شود.

ثبات شاخص دلار در روز پر خبر بازار جهانی

Submitted by admin on

شب گذشته خبر رسید که در موضوع پرونده دخالت روس ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده ، مدیر کمپین انتخاباتی دونامد ترامپ مورد پیگرد قرار گرفته است. انتشار این خبر سرمایه گذاران را به سوی دارایی های امن مانند ین ژاپن و فرانک سوییس سوق داد و همین امر نیز به تضعیف شاخص دلار منجر شد.

تحولات بازار جهانی ارز در صبح دوشنبه

Submitted by admin on

صبح امروز گزارش تولید ناخالص داخلی ژاپن در فصل دوم سال جاری منتشر  و مشخص شد که رشد اقتصادی این کشور در دوره مذکور در سطح چهار درصد بوده است. این رقم بسیار فراتر از پیش بینی موسسات مالی و مطالعاتی بوده است.

با وجود انتشار این نتایج غافلگیر کننده ، ین ژاپن واکنش مثبتی به این گزارش نشان نداد. به نظر می آید که سرمایه گذاران در برهه کنونی تمرکز اصلی خود را بر بحران کره شمالی قرار داده اند و تنها در صورت افزایش تنش در این زمینه به سوی ین حرکت خواهند کرد.

آمار رشد اقتصادی اتحادیه اروپا منتشر شد

Submitted by admin on

بر اساس آمار اولیه منتشر شده از سوی آژآنس آمار اروپا، تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در فصل دوم سال جاری میلادی نرخ رشدی 2/1 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. نرخ رشد نسبت به فصل ابتدایی سال نیز در سطح 0/6 درصد بوده است. این ارقام تقریبا همتراز با پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی فعالان اقتصادی ارزیابی می‌شود.

همچنین شاخص مدیران خرید تولیدی اتحادیه اروپا در ماه جولای در سطح 56/6 واحد قرار گرفته که این رقم نیز به میزان جزئی پایین‌تر از برآورد موسسات مالی و تحقیقاتی به حساب می‌آید.

Subscribe to تولید ناخالص داخلی