صف سرمایه های نگران در بازار سکه

Submitted by admin on

در حالی که هفته گذشته با اخبار و گمانه‌زنی‌های خوشبینانه‌ای نسبت به عاقبت معاهده برجام خاتمه یافت؛ گمانه‌زنی‌ها در این  هفته ناامیدکننده و پرچالش بود.

ثبات پوند، تزلزل مختصر دلار

Submitted by admin on

پس از آنکه ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در انتخابات زودهنگام برگزار شده نتوانست به اهداف خود دست یابد و در عین ناباوری حتی تعداد کرسی‌های حزب محافظه کار به رقمی کمتر از پارلمان گذشته رسید، شاهد سقوط 2/5 درصدی ارزش پوند در پایان هفته بودیم. افول حزب محافظه کار در کنار عدم کسب اکثریت پارلمان توسط هیچ حزب دیگری در این انتخابات باعث ایجاد فضای نااطمینانی وسیعی در این کشور در آستانه آغاز روند خروج از اتحادیه اروپا شده است.

ادامه ناکامی فلزات پایه در این هفته

Submitted by admin on

با پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و کاهش نگرانی های سیاسی در سطح اتحادیه اروپا، سرمایه‌گذاران در ابتدای هفته دست به کار نوسان‌گیری روی یورو شدند که همین امر شاخص دلا را به محدوده مثبت وارد کرد و معاملات فلزات پایه را تحت فشار قرار داد. انتشار گزارش صادرات و واردات چین نیز مزید بر علت شد تا افول قیمت فلزات شدت گیرد. پایین‌تر بودن ارقام اعلام شده برای صادرات و واردات چین در ماه آوریل نسبت به پیش بینی ها نگرانی‌هایی را در زمینه وضعیت رشد اقتصادی این کشور و چشم انداز تقاضا برای کالاهای صنعتی از جمله فلزات پایه ایجاد کرد.

مهمترین تحولات بازار ارز جهانی

Submitted by admin on

روند رشد ارزش دلار با شروع معاملات در این هفته و در پی اعلام پیروزی ماکرون میانه رودر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه آغاز شد و شب گذشته به اوج خود رسید. یورو در هفته پیشین به لطف خوش بینی در زمینه احتمال پیروزی ماکرون رشد ملموسی را در برابر دلار تجربه کرد و با اعلام پیروزی قطعی وی، سرمایه‌گذاران مشغول شناسایی سود شده و این ارز را تضعیف کردند. کاهش ریسک سیاسی اقبال به ین را نیز پایین آورد و همین امر نیز به تقویت بیش از پیش دلار کمک کرد.

افزایش فشار بر فلزات پایه

Submitted by admin on

پس از اعلام پیروزی ماکرون میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در بازار ارز فرآیند شناسایی سود بر روی یورو پس از رشد یک هفته اخیر این ارز شروع شده و همین امر نیز شاخص دلار را وارد محدوده مثبت کرده و قیمت فلزات پایه را تحت فشار قرار داده است. در عین شاهد انتشار آمار صادرات و واردات چین درماه آوریل بودیم . ارقام اعلام شده به میزان ملموسی پایین تر از پیش بینی ها قرار بوده و همین امر نگرانی هایی را در زمینه وضعیت رشد اقتصادی این کشور و  چشم انداز تقاضا برای کالاهای صنعتی از جمله فلزات پایه ایجاد کرده است.

Subscribe to ماکرون