افزایش فشار بر فلزات پایه

13:37 - 1400/01/25
با از سرگیری معاملات در بازار فلزات پایه شاهد افول قیمت این محصولات به تبع انتشار آمار صادرات و واردات چین و همچنین رشد ارزش دلار هستیم.
افزایش فشار بر فلزات پایه

پس از اعلام پیروزی ماکرون میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در بازار ارز فرآیند شناسایی سود بر روی یورو پس از رشد یک هفته اخیر این ارز شروع شده و همین امر نیز شاخص دلار را وارد محدوده مثبت کرده و قیمت فلزات پایه را تحت فشار قرار داده است. در عین شاهد انتشار آمار صادرات و واردات چین درماه آوریل بودیم . ارقام اعلام شده به میزان ملموسی پایین تر از پیش بینی ها قرار بوده و همین امر نگرانی هایی را در زمینه وضعیت رشد اقتصادی این کشور و  چشم انداز تقاضا برای کالاهای صنعتی از جمله فلزات پایه ایجاد کرده است. بر طبق گزارش منتشر شده از سوی دولت چین میزان صادرات و واردات این کشور در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 8 و 11/9 درصد رشد کرده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افت قیمتی 9/0 درصدی در سطح 5533 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/3 درصدی در سطح 1899 دلار معامله می‌شود. سرب با افتی 8/0 درصدی در سطح 2159 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با کاهشی 1/3 درصدی به 2551 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم یک درصد ارزان شده و روی کاهش قیمتی 9/0 درصدی را تجربه کرده است. سرب نیز 1/2 افت کرده و در این میان مس کاهش قیمتی به میزان 3/0 درصد را به ثبت رسانده است.