سفر غیرمنتظره پوتین به سوریه| اتفاقی می افتد؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از خبرگزاری سوریه، پوتین در سفری غیرمنتظره به دمشق، با بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) دیدار کرد. این دیدار در محل استقرار نیروهای روسیه در دمشق برگزار شد. اینترفکس هم گفته است پوتین در سفر به دمشق، با اسد دیدار کرد. دیدار مزبور در رابطه با تحولات جدید منطقه صورت می گیرد.  بنا بر اعلام ریاست‌جمهوری سوریه، نظامیان روس در جریان بازدید پوتین و اسد از مراکز نظامی، گزارشی در مورد وضعیت کنونی نبرد به آن‌ها ارائه کرده‌اند. پوتین علاوه بر حضور در مراکز نظامی روسیه و سوریه، در خیابان‌های دمشق هم گشت‌زنی کرده است.

آغاز احیای میادین نفتی و گازی در رقه

Submitted by admin on

تسنیم: عملیات بازسازی در میادین نفت و گاز آزاد شده استان رقه در شمال سوریه و در مناطق روستایی حما و حمص آغاز شده است. به گزارش راشاتودی، علی ابراهیم، مدیر شرکت مدیریت میدان نفتی الثوره گفت: «عملیات احیای این میادین نفتی نیاز به کار زیاد و مشارکت شرکت‌های بزرگ دارد». وی اضافه کرد که چاه‌های نفت و زیرساخت‌های پالایش نفت خام ویران شده‌ و خط لوله‌ها به‌شدت آسیب دیده‌اند. به گفته ابراهیم، حمله‌های هوایی ائتلاف آمریکایی به قلمروهای تحت کنترل داعش باعث این ویرانی‌ها شده است. تقریبا تمام چاه‌های نفت آسیب دیده‌اند.

برچسب‌ها

تحریم‌ها امریکا به سوریه چه بودند؟

Submitted by admin on

دنیای‌اقتصاد: مقامات آمریکا عصر دوشنبه ۲۲ مهرماه از اعمال تحریم‌هایی بر سه وزیر ترکیه و دو وزارتخانه این کشور در واکنش به عملیات نظامی آن در شمال شرق سوریه خبر دادند. وزارت دارایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو وزارتخانه و سه مقام ارشد دولت ترکیه هدف گرفته شده‌اند. این تحریم‌ها شامل دو وزارتخانه دفاع و انرژی و وزیران کشور، دفاع و انرژی می‌شود.

برچسب‌ها

پیشنهاد اقتصادی سوریه به بنگاه‌های ایرانی

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: جزئیات این پیشنهاد اقتصادی نشان می‌دهد سوری‌ها به‌دلیل ورود به مرحله بازسازی به محصول‌هایی مانند مصالح ساختمانی و برق نیاز دارند و ایران می‌تواند در جهت تامین این نیازها اقدام کند. فعالان اقتصادی ایران اعلام کردند در ۱۳ حوزه اقتصادی می‌توانند فعالیت‌های مشترک با طرف سوریه‌ای را در دستور کار قرار دهند. البته آنان نبود ضمانت‌نامه‌های بیمه‌ای، نبود روابط بانکی و چالش‌های حمل‌ونقل را از موانعی برشمردند که اجازه نمی‌دهد بخش‌های‌خصوصی دو کشور همکاری‌ها را بیش از این افزایش دهند.

برچسب‌ها

روابط بیمه‌ای « اتکام » با سوری‌ها

Submitted by admin on

بیمه امین: در پی این مذاکرات ضمن برقراری روابط بیمه‌ای در زمینه قراردادهای اتکایی و پیشنهادهای بیمه‌ای اختیاری، مقرر شد یک اجلاس اتکایی با حضور سه کشور ایران، سوریه و روسیه با همت بیمه اتکایی امین در جزیره کیش برگزار شود.

برچسب‌ها

آغاز به‌کار مکانیزم مبادله بانکی ایران و هند

Submitted by admin on

بانک مرکزی: در این دیدار دو طرف اعلام کرد مکانیزم مالی بین دو کشور آماده شده و دو کشور بر اساس معافیت دریافتی دولت هند، فعالیت تجاری و بانکی خود را در روزهای آتی انجام خواهند داد.  در این دیدار در مورد تسهیل امور بانکی، عملیاتی ساختن سرمایه گذاری هند در چابهار بحث و تصمیم‌گیری شد.

پیش‌تر در نشست رییس کل بانک مرکزی با وزیر اقتصاد سوریه بر گسترش روابط بانکی دو کشور بر مبنای توافقنامه همکاری اقتصادی منعقد شده تاکید شد.

توان ایران برای تامین نیاز سیمان سوریه

Submitted by admin on

ایلنا: عبدالرضا شیخان در خصوص صادرات سیمان گفت: برای صادرات به سوریه صحبت‌هایی تاکنون انجام شده است  و جلساتی نیز با سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار کردیم. در حال حاضر مهم‌ترین بحث در این حوزه حمل و نقل و رسیدن کالا به دست مشتری است.

دلایل ترجیح شرق به غرب از سوی ایران

Submitted by admin on

حسین موسویان/ پژوهشگر دانشگاه پرینستون

درحالی‌که فاز نظامی بحران سوریه به پایان نزدیک می‌شود، سران روسیه، ایران و ترکیه در نشست تهران بر حق تعیین سرنوشت سوریه به دست مردم این کشور و از طریق انتخاباتی فراگیر، آزاد و عادلانه تاکید کردند. آن‌ها همچنین توافق کردند به همکاری مشترک خود تا نابودی کامل گروه‌های تروریستی تعیین شده از سوی سازمان ملل در سوریه همچون داعش و القاعده و جبهه النصره ادامه دهند.

بیانیه تهران برای صلح در سوریه

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: ادلب یکی از مناطق موسوم به «کاهش تنش» بوده که نیروهای سوری و متحدان آن تا کنون به منظور جلوگیری از وارد کردن تلفات سنگین غیرنظامی، از تهاجم متمرکز و گسترده علیه آنها خودداری کرده‌اند.

پیام ایران به روسیه، آمریکا و اسرائیل

Submitted by admin on

تابناک: وبگاه خبری دبکا فایل؛ وابسته به محافل اطلاعاتی ـ نظامی اسرائیل روز یکشنبه با انتشار گزارشی نوشت: وزیر دفاع ایران در راس یک هیات بزرگ نظامی برای دیداری دو روزه وارد دمشق، پایتخت سوریه شد و در جریان این سفر یک پیمان دفاعی دوجانبه برای تقویت روابط میان ارتش ایران و سوریه امضا می‌کند. امیر حاتمی در این باره تاکید دارد: علت سفر وی به دمشق، تقویت جبهه مقاومت ایران و سوریه است.

Subscribe to سوریه