کارنامه سیاه نفت و محصولات پالایشی در 2018

Submitted by admin on

افزایش تولید و عرضه نفت شیل آمریکا یکی از دلایل اصلی افت قیمت نفت در سال جاری میلادی بود. در عین حال روسیه و عربستان نیز تولید قابل ملاحظه‌ای را به ثبت رساندند و بازار نفت را بیش از پیش زیر فشار قرار دادند.

در سمت تقاضا شاهد نگرانی گسترده فعالان اقتصادی بودیم. با آرام شدن روند رشد اقتصادی چین و همچنین بروز جنگ تجاری تمام عیار میان این کشور و آمریکا، چشم‌انداز تقاضا برای نفت تیره شد و همین امر نیز در کاهش قیمت این محصول تاثیر شایانی داشت.

طرحی نو در اصلاح قیمت سوخت

Submitted by admin on

جمعی از اقتصاددانان*

اگر قیمت بنزین شناور می‌بود، یعنی روزانه بر مبنای فرمولی از قیمت بین‌المللی بنزین و نرخ دلار بازار آزاد قیمت‌گذاری می‌شد، هرچند سال یکبار نیاز به اصلاح بزرگ قیمتی نبود.

کش و قوس تعیین قیمت حامل‌های انرژی

Submitted by admin on

اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه امسال هم در حالی مطرح شده که رییس سازمان برنامه و بودجه هم دیروز در نشست خبری آن را قطعی نمی‌داند و می‌گوید: در خصوص افزایش قیمت بنزین عنوان فعلا برنامه‌ای مشخص نیست و هر گونه تصمیمی در این خصوص اطلاع‌رسانی و اعلام می‌شود.

تحولات قیمتی LAB، نفت سفید و بنزن

Submitted by admin on

در بازار LAB به عنوان محصول اصلی صنایع شیمیایی ایران، شاهد ادامه افت قیمتی در هفته گذشته بودیم. در این خصوص قیمت هر تن آلکیل بنزن خطی در بورس کالا با افت نزدیک به 300 تومانی (بیش از 6 درصد) به قیمت هر تن 4160 تومان به ازای هر کیلو معامله شد. «شیران» از بنزن و نفت سفید به عنوان ماده اولیه در تولید LAB استفاده می‌کند. آخرین قیمت هر تن بنزن در بورس کالا (تولیدی پتروشیمی بندرامام) 3550 تومان و قیمت هر کیلو نفت سفید معادل 1530تومان (بر اساس نرخ‌های اعلامی از سوی شرکت پالایش و پخش) بوده است.

برچسب‌ها

قیمت‌گذاری فرآورده‌های نفتی تغییر می‌کند؟

Submitted by admin on

علیرضا رجب پور؛ مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از تغییر فرمول قیمت‌گذاری فرآورده‌های نفتی خبرداد و گفت: با تنوع فرمول‌های قیمتی و عرضه ثابت فرآورده‌های نفتی با تسهیل امور ارزی و قیمت‌های بین‌المللی، به دنبال تضمین منافع خریداران و سود حداکثری برای خریداران هستیم.

Subscribe to نفت سفید