چشم‌انداز بازار جهانی در هفته پیش رو

Submitted by admin on

دنیای بورس: بلومبرگ به بررسی بازار جهانی و عوامل موثر بر آن در هفته آتی میلادی پرداخته است. راند آخر مذاکرات بین دو آمریکا و چین می‌تواند مهم‌ترین معضل اقتصاد جهانی در سال جاری را برطرف کند. از سمت دیگر و پس از اتخاذ سیاست خنثی توسط فدرال رزرو آمریکا، بانک‌های مرکزی سایر کشورها نیز در مورد سیاست‌گذاری‌های خود تصمیم‌گیری خواهند کرد.حال به بررسی روند اقتصادی در حوزه‌های مختلف خواهیم پرداخت.

آخرین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا

معاملات مبهم در بازار فلزات پایه

Submitted by admin on

پس از جهش شاخص دلار در روز گذشته، این نماگر در معاملات امروز روندی با ثبات را در پیش گرفته و در سطح 97/5 واحد تثبیت شده است. همین امر سطح تقاضا در بازار فلزات را کمی بالا برده و از فشار موجود بر روی این بازار کاسته است.

افت فلزات در آستانه تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین

Submitted by admin on

خبرگزاری رویتز به نقل از یک مقام آگاه نقل کرد که به احتمال قوی امروز رئیس جمهور آمریکا وضع تعرفه بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی را به اطلاع عموم خواهد رساند. روز گذشته نیز روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی خبر داد که تعرفه در نظر گرفته شده به میزان 10 درصد است. پیش‌تر مقامات دولت آمریکا از عزم خود برای وضع تعرفه 25 درصدی بر فهرست جدیدی از کالاهای چینی خبر داده بودند. انتشار این اخبار بازار فلزات را زیر فشار قرار داد

افزایش قیمت فولاد با محرک‌های اقتصادی چین

Submitted by admin on

روز گذشته بانک مرکزی چین از طریق سیستم وام‌دهی میان مدت خود 74/36 میلیارد دلار به موسسات مالی این کشور تزریق کرد تا از این طریق توان اعطای وام این موسسات به فعالان اقتصادی تقویت کند دهد. در عین حال در جلسه کابینه چین تصمیم گرفته شد که دولت سیاست‌های مالی قوی‌تری را نسبت به گذشته به اجرا درآورد. در بیانیه کابینه همچنین بر عزم دولت برای تسریع در انتشار 1/4 میلیون دلار اوراق برای تامین مالی پروژه های زیرساختی تاکید شده است.

ورود مجدد قیمت فلزات به محدوده منفی

Submitted by admin on

امروز بانک مرکزی چین از عزم خود برای کاهش نرخ سپرده قانونی برخی از بانک ها نزد این نهاد به میزان 0/5 درصد خبر داد. هدف از این اقدام تزریق 108 میلیارد یوان نقدینگی به بازارهای چین و تسهیل اعطای وام به شرکت های نهچندان بزرگ اعلام شده است. هفته گذشته نیز بانک مرکزی چین 200 میلیارد دلار از طریق سیستم استقراض میان مدت خود وارد سیستم بانکی این کشور کرد. اقدامات اخیر در راستای کاهش اثرات جنگ تجاری این کشور با آمریکا صورت می گیرد.

سایه جنگ تجاری بر بازار فلزات پایه

Submitted by admin on

دنیای بورس: شب گذشته رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در پاسخ به مقابله به مثل چینی‌‌ها در وضع تعرفه وارداتی بر 50 میلیارد از کالاهای آمریکایی، این کشور قصد دارد تعرفه وارداتی 10 درصدی  را بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی وضع کند. وی افزود که از مسئول تجارت خارجی آمریکا خواسته که فهرستی از کالاهای مشمول تعرفه را آماده کند. انتشار این خبر سایه سنگینی بر بازار ارز انداخت به گونه‌ای که سرمایه‌گذاران به سوی دارایی های امنی مانند ین ژاپن و فرانک سوییس حرکت کردند و همین امر نیز به افت ملموس شاخص دلار از شب گذشته تاکنون منجر شد.

رشد 2 درصدی قیمت فولاد شانگهای

Submitted by admin on

بانک مرکزی چین در اقدامی غافلگیر کننده اعلام کرد که قصد دارد نرخ سپرده قانونی در نظام بانکی این کشور را کاهش دهد. بر این اساس قرار است نرخ مذکور برای بسیاری از بانکهای تجاری چین به میزان یک درصد کاهش یابد.

کاهش قیمت فلزات‌پایه در لندن

Submitted by admin on

عصر رو گذشته خبرهایی خوبی  از بخش بانکی چین به بازارها رسید و همین امر نیز توانست معاملات فلزات را با رونق مناسبی مواجه کند. این محصولات صبح امروز نیز در بازار آتی شانگهای به لطف این رویداد با رشد قیمتی ملموس مواجه شدند.

بانک مرکزی چین در گزارشی اعلام کرد که بانک‌های چین در ماه نوامبر 1/12 تریلیون یوان وام جدید پرداخت کرده‌اند که این رقم بسیار فراتر از پیش‌بینی‌ها به حساب می‌آید. همچنین سطح نقدینگی در ماه گذشته با نرخ رشدی 9/1 درصدی مواجه شده است. با اعلام این خبر بخشی از نگرانی‌ها در زمینه مشکل اعتباری بنگاه‌های اقتصادی فرونشست و چشم انداز تقاضا برای فلزات بهبود یافت.

بازگشت فلزات به مدار صعودی

Submitted by admin on

بانک مرکزی چین روز گذشته 50 میلیارد یوان به منظور حمایت از سیستم مالی به موسسات مالی این کشور تزریق کرد و همین امر نیز به بهبود چشم انداز تقاضا برای فلزات انجامید. سختگیری های اعتباری دولت چین در سال جاری میلادی در برهه هایی منجر به کمبود نقدینگی در میان فعالان بازارهای کالایی شده و همین امر نیز معاملات این محصولات را زیر فشار قرار داده است.

در عین حال به صورت سنتی در بازه نیمه نوامبر تا میانه مارس تقاضا برای برخی از فلزات به ویژه سرب  در بازار داخلی چین بالا می رود که این امر نیز منجر به حمایت از قیمت ها شده است. افت شب گذشته شاخص دلار نیز در بهبود روند معاملات نقش داشت.

خروج فولاد شانگهای از زیر فشار

Submitted by admin on

بازار آتی شانگهای در این روز ها زیر فشار ناشی از فرآسیند شناسایی سود قرار دارد و هر از گاهی مانند ظهر امروز  شاهد کاهش این فشار پس از افت مقطعی قیمت ها هستیم. اعلام خبر کاهش تولید فولاد چین در 10 روز پایانی ماه آگوست عاملی بود  که منجر به کاهش فشار بر معاملات از ظهر روز گذشته شد.

Subscribe to بانک مرکزی چین