در آستانه انتشار گزارش‌های اقتصادی چین رقم خورد

معاملات مبهم در بازار فلزات پایه

09:47 - 1400/01/21
با توقف روند صعودی شاخص دلاراز فشار موجود بر بازار فلزات پایه کمی کاسته شده اما کماکان برخی از محصولات معاملاتی این بازار در محدوده منفی معامله می شوند.

پس از جهش شاخص دلار در روز گذشته، این نماگر در معاملات امروز روندی با ثبات را در پیش گرفته و در سطح 97/5 واحد تثبیت شده است. همین امر سطح تقاضا در بازار فلزات را کمی بالا برده و از فشار موجود بر روی این بازار کاسته است.

در این میان روز جاری قرار است برخی گزارش‌ها از اقتصاد چین به اطلاع فعالان اقتصادی برسد و همین امر منجر به افزایش سطح احتیاط در میان معامله‌گران بازار فلزات شده است. روز سه‌شنبه بانک مرکزی چین آمار مربوط به واه‌های جدید پرداخت شده در این کشور و همچین پایه پولی را منتشر می‌کند. در آستانه انتشار این گزارش‌ها برخی از معامله‌گران تکنیکال مشغول بستن موقعیت‌های معاملاتی هستند.

در برهه کنونی هر تن آلومینیوم در معاملات آتی لندن با افتی مختصر در سطح 1941 دلار قرار گرفته و روی با افتی 0/15 درصدی به 2493 دلار رسیده است. سرب با رشدی 0/5 در سطح 1931 دلار قرار گرفته و در این میان مس به همین میزان گران شده و در قیمت 6072 دلار معامله می‌شود.