دو تصویر از اقتصاد ایران؛ قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام

Submitted by karkhane on

حجم حقیقی کیک اقتصادی ایران در تابستان 1402، 219 هزار میلیارد تومان (همت) گزارش شده است که در مقایسه با ارزش افزوده در تابستان 1396، 8 درصد اقتصاد ایران بزرگتر شده است.

بررسی ها نشان می­دهد، در تابستان 1402 بخش خدمات با سهم 54.22 درصدی، بزرگترین برش کیک اقتصاد ایران را به خود اختصاص داده است و در قیاس با سهم خدمات در فصل مشابه سال 1396، 7.75 واحد درصد بالاتر رفته است. به بیان دیگر نقش بخش خدمات در اقتصاد ایران پررنگ تر شده است.

افت دلار یا احیای برجام؛ بورس از کدام عامل خط می‌گیرد؟

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، بورس تهران در آخرین روز های مرداد ماه از واکنش های هیجانی روز های ابتدایی خبر مذاکرات دور جدید احیای برجام فاصله گرفته است.

برچسب‌ها

آینده اقتصاد ایران در ۲ سناریو؛ با توافق یا بدون توافق

Submitted by karkhane on

در حالی که امیدهای توافق هسته ای بیش از گذشته پررنگ شده است، بررسی نقش تحریم ها در گذشته و سناریوهای پیش روی دولتمردان در آینده از اهمیت زائدالوصفی برخوردار است.

در این مصاحبه که با همکاری واحد مطالعات گروه رسانه ای دنیای اقتصاد و شبکه تلویزیونی اکوایران به انجام رسیده است، به گفتگو با پرفسور هاشم پسران پرداخته ایم که بدون اغراق معروف ترین اقتصاددان ایرانی در محافل آکادمیک بین المللی است.

پیش بینی بورس امروز 2 اسفند 1400 / اثر احیای برجام بر بازار سهام

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 2 اسفند- به روند بازار سهام در روز کاری قبل نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه نماگرهای بازار سهام سقوط کردند. شاخص کل کاهش 7 هزار و 785 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 657 واحد افت کرد. شاخص کل فرابورس نیز 34 واحد پائین آمد. 

 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 173 نماد رشد قیمت و 295 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 35 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 59 درصد بازار افت قیمت داشتند.

جهان در انتظار | ایران و امریکا به برجام باز می گردند؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: مقامات جمهوری اسلامی ایران به ادعای نقض برجام از سوی وزیر امورخارجه آمریکا و موضع دولت جدید این کشور درباره بازگشت به برجام واکنش نشان دادند. محمدجواد ظریف با بیان اینکه هرگز شکست حداکثری ترامپ را از یاد نبرید، گفت اکنون وظیفه آمریکاست که به برجام بازگردد. مجید تخت‌روانچی نیز گفته طرفی که باید تغییر مسیر دهد، آمریکاست و نه ایران.

برچسب‌ها

Subscribe to برجام