افزایش قیمت سنگ‌آهن در سومین هفته متوالی

Submitted by admin on

در سه روز ابتدایی هفته قیمت سنگ‌آهن در بازار نقدی روندی نزولی اما آرام را تجربه کرد. افت قیمت محصولات فولادی از جمله بیلت در مناطق شمالی چین به ویژه شهر تانگشان از دلایل اصلی تزلزل قیمت سنگ‌آهن بود. تانگشان به عنوان قطب فولادسازی چین شناحته می‌شود.

در صبح پنج‌شنبه بازار نقدی از زیر فشار خارج و روند کاهش قیمت سنگ‌آهن متوقف شد. رشد قیمت محصولات فولادی در بازار اتی شانگهای از دلایل بهبود معاملات سنگ‌آهن در صبح پنج‌شنبه بود. با این وجود قیمت محصولات فولادی در جلسه معاملاتی ظهر زیر فشار قرار گرفت و همین امر منجر به افت مختصر سنگ‌آهن شد.

شایعه اعمال محدودیت‌های جدید در قطب فولادسازی چین

Submitted by admin on

در حالی که طرح 6 هفته‌‌ای کاهش تولید تابستانی فولاد در شهرهای مانند تانگشان جمعه گذشته به پایان رسید و همین امر در روز دوشنبه معاملات محصولات فولادی را در بازارهای چین زیر فشار قرار داد، امروز شایعه‌ای در زمینه احتمال آغاز دور جدیدی از برنامه کاهش تولید در این شهر در میان فعالان بازار پخش شد و همین امر بار دیگر قیمت‌ ها را در مدار صعود قرار داد.

افت قیمت فولاد شانگهای در چهارمین روز متوالی

Submitted by admin on

در دو هفته منتهی به سه‌ شنبه گذشته محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای با جهش قیمتی ملموس مواجه شدند. انتشار پیش نویس طرح کاهش زمستانی تولید در صنایع آلاینده از جمله صنعت فولاد و انتشار شایعه‌‌ای در زمینه احتمال آغاز زودهنگام این برنامه در شهر تانگشان از دلایل رونق معاملات در هفته‌های اخیر بود. اقبال سرمایه‌گذاران به محصولات فولادی به ویژه میلگرد تا حدی بود که این محصول توانست از سقف 7 ساله خود در هفته گذشته عبور کند.

جهش قیمت فولاد در چین

Submitted by admin on

ظهر جمعه پس از اتمام زمان معاملات در بازار آتی شانگهای خبرهای غیررسمی در بازار مبنی بر احتمال وضع محدودیت های مضاعف در مسیر تولید فولادسازان تانگشان منتشر شد. با آغاز معاملات در هفته جدید شاهد تاثیرگذاری این خبر بر معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای هستیم. در این میان قیمت میلگرد فولادی در مقطعی از معاملات به رقم 4364 یوان (635 دلار) رسید. این رقم از 22 سپتامبر سال 2011 تاکنون در بازار دیده نشده بود.

افت هفتگی سنگ‌آهن با وجود رونق بازار فولاد چین

Submitted by admin on

در هفته‌ای که گذشت باز هم شاهد رونق بازار محصولات فولادی در چین بودیم. با در نظر گرفتن طرح کاهش تولید زمستانی در صنایع آلاینده از جمله فولاد که قرار است از 15 نوامبر سال جاری در چین آغاز شود، نگرانی پیرامون احتمال بروز کمبود عرضه محصولات فولادی در بازار افزایش یافته و همین امر در تحریک قیمت‌ها تاثیر شایانی داشته است. در این میان فعالان بازار زنجیره تامین فولاد افت تقاضا برای سنگ‌آهن از سوی فولادسازان را با اجرای این برنامه حتمی می‌دانند.

احتمال کاهش بیش از پیش تولید در قطب فولاسازی چین

Submitted by admin on

در حالی که هنوز هیچ بیانیه رسمی از سوی مقامات دولت محلی تانگشان در این زمینه منتشر نشده،  برخی از فولادسازان اعلام کرده اند که زمزمه هایی از احتمال اجرای زودهنگام طرح کاهش تولید زمستانی در خلال سخنان مقامات در روزهای اخیر به گوش می رسد.

ذکر این نکته ضروری است که تانشگان به عنوان قطب اصلی فولادسازی چین شناخته می‌شود. در هفته‌های اخیز محصولات فولادی در چین به علت تقویت احتمال کمبود عرضه در ماه های پیش رو جهش قیمتی قابل ملاحظه را تجربه کرده اند.

بهترین عملکرد فولاد شانگهای در 8 ماه اخیر

Submitted by admin on

امروز بار دیگر روندی مثبت بر معاملات محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای حاکم شد به گونه‌ای که میلگرد توانست از سقف 5 سال و نیم اخیر خود عبور کند. پس از آنگه شهرداری تانشگان در اواخر هفته گذشته دستور تعطیلی یک هفته ای واحدهای سینترینگ و کوره های شفت شرکت‌ های فولادی را صادر کرد، مقامات شهر چانگژو در استان جیانگسو نیز در دستور العملی شرکت های فولادی، واحدهای ذوب مس و تولیدکنندگان محصولات شیمیایی را ملزم کردند که تا سوم آگوست تولید خود را متوقف کنند و یا سطح تولید را تا 50 درصد پایین بیاورند. اقدام اخیر برای غلبه بر مشکل آلودگی هوا اتخاذ شده است.

افزایش 700 هزار تنی ذخایر سنگ‌آهن در بنادر چین

Submitted by admin on

براساس گزارش این موسسه، مجموع ذخایر سنگ‌آهن در 35 بندر این کشور در روز جمعه به 140/34 میلیون تن رسید که این رقم در مقایسه با هفته گذشته نشان دهنده افزایشی به میزان 720 هزار تن است. در این میان میزان ذخایر سنگ آهن در بندر شهر تانشگان تغییر ملموسی را نسبت به هفته پیشین منعکس نمی‌کند.

تانگشان به عنوان قطب اصلی فولادسازی چین به شمار می‌رود و به همین دلیل تغییرات موجودی سنگ‌آهن در بندر این شهر از اهمیت بالایی در میان فعالان بازار زنجیره فولاد برخوردار است.

صعود قیمت فولاد پس از افت دو روزه

Submitted by admin on

شهرداری تانگشان اخیرا محدودیت‌‌های مازادی را بر سر راه تولید واحدهای آلاینده این شهر از جمله واحدهای فولادسازی قرار داده بود. در حالی که انتظار می رفت این محدودیت ها امروز کاهش یابد، برخی از خبرگزاری‌ها از تمدید زمان محدودی  های شهرداری تا 21 جولای خبر دادند. انتشار این خبر جو مثبتی رابر بازار محصولات فولادی حاکم کرد  و قیمت این محصولات پس از افتی دو روزه به مدار صهود بازگشت. تانگشان به عنوان قطب فولادسازی چین شناخته می‌شود.

افزایش 2 درصد قیمت سنگ آهن در هفته اخیر

Submitted by admin on

با شروع معاملات این هفته، قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای روند نزولی را تجربه کرد و این جو منفی در ادامه روز بر معاملات نقدی نیز سایه افکند. به تبع این امر سنگ آهن در بازار وارداتی کمتر از یک دلار ارزان شد. در روز سه شنبه اما بازار محصولات فولادی به مدار صعود بازگشت و همین امر نیز به رشد ملموس قیمت سنگ آهن در معاملات آتی بازار کالایی دالیان منجر شد. قیمت در بازار نقدی نیز از این روند تبعیت کرد. روند مذکور در روز چهارشنبه نیز پابرجا بود اما از شتاب رشد قیمت سنگ آهن در این روز کاسته شد.

Subscribe to تانگشان