افت هفتگی سنگ‌آهن با وجود رونق بازار فولاد چین

14:41 - 1400/01/18
این هفته به تبع نگرانی در زمینه احتمال کاهش تقاضا برای سنگ‌آهن از سوی بخش تولید فولاد چین، این محصول روندی نزولی را تجربه کرد.
افت هفتگی سنگ‌آهن با وجود رونق بازار فولاد چین

در هفته‌ای که گذشت باز هم شاهد رونق بازار محصولات فولادی در چین بودیم. با در نظر گرفتن طرح کاهش تولید زمستانی در صنایع آلاینده از جمله فولاد که قرار است از 15 نوامبر سال جاری در چین آغاز شود، نگرانی پیرامون احتمال بروز کمبود عرضه محصولات فولادی در بازار افزایش یافته و همین امر در تحریک قیمت‌ها تاثیر شایانی داشته است. در این میان فعالان بازار زنجیره تامین فولاد افت تقاضا برای سنگ‌آهن از سوی فولادسازان را با اجرای این برنامه حتمی می‌دانند.

در این میان شایعاتی از احتمال اجرای زودهنگام برنامه کاهش زمستانی تولید فولاد در شهر تانشگان از ابتدای ماه سپتامبر به گوش رسید که همین امر فشار بر بازار سنگ آهن را افزایش داد. هنوز مقامات دولتی در این زمینه اظهار نظر رسمی نکرده‌اند اما برخی از فولادسازان این احتمال را قوی می‌دانند.

 به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین روز جمعه 17 آگوست با رشدی مختصر به 67/63 دلار رسید. این رقم  نسبت به پایان هفته گذشته کاهشی 1/5 درصدی را منعکس می‌کند.