وضعیت سهام شاخص‌ساز پس از عشقی

Submitted by karkhane on

او ادامه داد: در زمان مدیریت عشقی، سهام شاخص‌سازی مانند فولاد و فملی کمتر منفی بودند، اما اخیراً به پرچم‌داران منفی بازار تبدیل شده‌اند که نشان‌دهنده پایان حمایت از این سهام در دوره مدیریت اوست.

تابلوی بورس قرمزپوش ماند / شاخص راه رفته را برگشت

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه 18 شهریور ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 13 هزار و 612 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 88 هزار و 39 واحد رسید.

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 271 واحدی در رقم 661 هزار و 424 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 4 واحد افت کرد به رقم 21 هزار و 256 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 150 واحد به سطح 114 هزار و 179 واحد رسید. 

لیست بحران‌های چهار ساله بورس/ کاهش تعداد نرخ‌های ارز

Submitted by karkhane on

اهالی بازار سرمایه چشم به آزادسازی پول‌های بلوکه شده در ثبت نام ایران خودرو دارند اما شواهد نشان می‌دهد که مقصد این پول‌ها به سمت بازار سرمایه نخواهد نبود چرا که ورود پول حقیقی به صندوق‌های طلا و معاملات شمش در بورس کالا چیز دیگری را نشان می‌دهد .

 همچنین افزایش نرخ دلار که البته تا حدی به تنش‌های منطقه‌ای نیز برمی‌گردد دیگر نشانه‌ای است که عدم تمایل سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی بورس فردا ۲۳ مردادماه ۱۴۰۳ / روزهای تلخ تمام‌نشدنی بازار با شاخص زیر ۲ میلیون واحدی

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، در جریان معاملات ضعیف در بازار اوراق بهادار تهران عدد شاخص کل به کمتر از رقم ۱.۹۹۹.۰۰۰ واحدی رسید تا ضربه دیگری در اقتصاد ایران و در تاریخ معاملات بورس اوراق بهادار تهران رقم بخورد و نام مسئولین بورسی و اقتصادی کشور برای اهالی بازار برای همیشه با این خاطره در ذهن‌ها باقی بماند.

 

کام سهامداران زهر شد/ بازار ارز و طلا درجا زدند

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، تمامی بازارها در هفته جاری زیر سایه ریسک خونخواهی از اسرائیل قرار داشتند. در اولین روز کاری هفته جاری بورس تهران با فشار فروش سنگین مواجه شدند و تنها تعداد کمی از نمادها توانستند رنگ سبز خود را حفظ کنند.

 

راه حل مشکلات بورس تهران چیست؟

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، روز شنبه شاخص کل بورس تهران از ابتدای معاملات نزول کرد و در نهایت 61 هزار و 705 واحد –معادل 2.98 درصد- سقوط کرد. هرچند این ششمین روز نزولی شاخص بود اما ریزش شاخص در دو روز چهارشنبه و شنبه شدت گرفت. پس از ترور رئیس رفتر سیاسی حماس در تهران و احتمال پاسخ نظامی ایران به نظر می‌رسد بورسی‌ها از شعله‌ور شدن آتش جنگ می‌ترسند.

همچنین دیروز اغلب نمادهای بازار قرمزپوش بودند و شاخص هم وزن نیز 3.02 درصد پایین آمد. شاخص کل فرابورس 2.79 درصد و شاخص هم وزن فرابورس نیز 4.24 درصد ریزش کردند. 

برچسب‌ها

دامنه نوسان بورس دوباره محدود شد!/ ارزش کل بازار سهام به 6557 همت رسید

Submitted by karkhane on

به همین خاطر مجید عشقی  عنوان کرده است طبق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنه نوسان قیمت در کلیه نمادهای معاملاتی (سهام و حق تقدم) در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس به ۱+- درصد تغییر می‌کند.

که البته اهالی بازار سرمایه و فعالان بازار این کاهش دامنه نوسان را نوش دارو بعد از مرگ سهراب می‌دانند چرا که بازار افت سنگین خود را انجام داده است و کاهش دامنه نوسان جز جلوگیری از ورود پول و کش‌دار کردن روند نزولی کار دیگری را از پیش نمی‌برد. 

ورود و خروج پول به بورس چقدر است؟ / گزارش‌های بد بازارهای مالی امریکا

Submitted by karkhane on

در ادامه و با گزارش‌های بد منتشر شده در بازار امریکا قیمت کامودیتی‌ها نیز با روندی منفی همراه شد تا حدی که بازارهای جهانی هم رخ قرمز رنگی را به خود گرفتند.

دنیای اقتصاد نو‌شت، از ابتدای مردادماه تاکنون خروج ۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومانی پول از سوی سرمایه‌گذاران خرد ثبت شده است.این افزایش خروج نقدینگی از بورس بر بدبینی‌‌ها نسبت به آینده معاملات در بازار سهام افزود و راه را برای نزول بیشتر قیمت‌ها در روزهای آتی باز کرد.

برچسب‌ها

کرختی بورس به اخبار خوب / ابطال مصوبه نرخ خوراک چه تاثیری بر بازار سهام دارد؟

Submitted by karkhane on

هفته‌ای که گذشت، هفته پر خبری برای بازار سهام بود.

بحث داغ بازار در مورد ابطال مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بود. شاخص کل از روز شنبه تا دوشنبه منفی بود اما روز سه‌شنبه فرمان بازار دست پتروشیمی‌ها افتاد. شاخص کل بورس تهران با خبر ابطال نرخ خوراک پتروشیمی‌ها پس از 3 روز، مثبت شد و به سطح 2 میلیون و 177 هزار واحد برگشت.

طبق این مصوبه قیمت نرخ گاز خوراک 7 هزار تومانی برای شرکت‌های پتروشیمی و گاز 4 هزار تومانی صنایع برای 5 ماه ابتدایی سال 1402 ملغی شد و وجاهت قانونی ندارد.

البته رشد بازار تا آخر هفته پایدار نماند و حجم معاملات کم، اجازه تداوم رشد را به بازار نداد.

پایان سرخ تیرماه برای بورسی‌ها

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 20 هزار و 222 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 172 هزار و 190 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 7 هزار و 806 واحدی در رقم 693 هزار و 986 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 273 واحد افت کرد به رقم 22 هزار و 296 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 2 هزار و 32 واحد به سطح 121 هزار و 342 واحد رسید. 

Subscribe to بازار سهام