جو مثبت بازار سهام تقاضا در بازار ارز را تعدیل کرد

تداوم افت ارزش دلار در بازار جهانی

01:12 - 1400/01/18
با تداوم رشد بورس های های اوراق بهادار آمریکا در شب گذشته و رونق معاملات در سهام در آسیا و اقیانوسیه به تبع این امر، امروز نیز همانند شاخص دلار زیر فشار قرار گرفته و در آستانه پایین آمدن از سطح 90 واحد قرار دارد.

روز گذشته بورس های آسیا و اقیانوسیه به لطف احیای معاملات وال استریت در پایان هفته گذشته در مسیر رشد قرار گرفتند. در ادامه نیز شاهد بازگشت رونق به بورس های اروپایی  و رشد بیش از یک درصدی شاخص های اصلی این بازارها بودیم. دیشب با از سرگیری معاملات در بازارهای سهام آمریکا روند رو به رشد ارزش سهام تداوم یافت به گونه ای که شاخص S&P500 به میزان 1/4 درصد بالا رفت و شاخص صنعتی داجونز نیز 1/7 درصد افزایش یافت. در پی این امر بیشتر بورس‌های آسیا و اقیانوسه صبح سه شنبه معاملات پر رونقی را پشت سر می‌گذارند و در این میان تنها شاخص Nikkei بورس توکیو به میزان 0/2 درصدی کاهش یافته است.

با تثبیت روند صعودی در بورسهای کشورهای مختلف، کمی از نگرانی سرمایه‌گذاران در زمینه آغاز احتمالی دوره رکود و سقوط بازارها کاهش یافته و همین امر نیز تقاضا برای دلار به عنوان دارایی امن در برابر سهام را بیش از پیش پایین آورده است. به تبع آرام شدن جو روانی بازارها مالی، صبح امروز دلار تقریبا در تمام جفت ارزهای اصلی تضغیف شده و همین امر نیز شاخص دلار را بار دیگر به مرز 90 واحد تنزل داده است.

به تبع این امر شاخص دلار در تا این لحظه از معاملات روز سهشنبه با افتی 0/2 درصدی به 90/03 واحد رسیده است.