علت ریزش بورس یکشنبه چه بود؟

Submitted by maralronasi on

به گزارش دنیای بورس به نقل از دنیای اقتصاد، بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته بعد از رشد ۲۰ هزار واحدی شاخص کل در روز شنبه، در روز یکشنبه با افت بیش از ۷۰ هزار واحدی همراه بود که یک رقم قابل‌توجه محسوب می‌شود. همچنین شاخص هموزن نیز با کاهش بیش از ۱۴هزار واحد همراه شد.
برخی از فعالان و کارشناسان این اصلاح را بخشی از طبیعت بازار می‌دانند و اصلاح را محتمل می‌دیدند و بخشی دیگر نیز‌ به دلیل افت قابل‌توجه شاخص نسبت به روزهای گذشته، نسبت به علت آن نگرانی دارند. در گفت‌وگو با کارشناسان بازار سرمایه، متغیرهای اثرگذار خارجی و داخلی بر بازار سهام بررسی شد.

مداخلات هدفمند سازمان بورس، جلوی ریزش بازار را گرفت

Submitted by maralronasi on

به گزارش دنیای بورس به نقل از سنا، سید علی مدنی‌زاده وزیر اقتصاد با اشاره به روند حرکت بازار سرمایه پس از پایان جنگ ۱۲ روزه توضیح داد: بعد از جنگ با ۲ شوک در بازار سرمایه مواجه بودیم، یکی مربوط به فضای نا اطمینانی ناشی از تداوم سایه جنگ بود که تا چند هفته در این بازار برقرار بود؛ همین موضوع در آن مقطع باعث خروج سرمایه از بازار سهام می‌شد، علاوه بر این چون در ایام تابستان قرار داشتیم با ناترازی انرژی هم مواجه بودیم. به عنوان مثال مسئله قطعی برق بسیاری از واحدهای تولیدی را درگیر خود کرده بود.

دلیل عشقی برای افت سنگین بورس

Submitted by karkhane on

رئیس سازمان بورس در خصوص افت سنگین روزهای اخیر بازار سرمایه در حاشیه نخستین همایش ملی اقتصاد هوشمند و توسعه مالی اعلام کرد: شناسایی سود توسط معامله‌گران دلیل افت‌های چند روز گذشته بوده و دلیل بنیادی برای این موضوع وجود ندارد.

برچسب‌ها

Subscribe to ریزش بورس