زامیاد جای تندر را در پایین جدول تولید گرفت؛

ارزیابی کیفی خودروهای داخلی

15:53 - 1400/01/25

پرشین خودرو: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش ارزیابی ملی خودروهای ساخت داخل مربوط به مهر ماه را منتشر کرد. بر اساس این گزارش در مهر ماه 95 تعداد 7816 دستگاه خودرو سبک تولید شده که از این تعداد 94 درصد مربوط به خودروهای سواری و 6 درصد مربوط به وانت‌ها بوده است.

در مهر ماه، 34 مدل خودروی سواری و 7 مدل وانت در کشور تولید شده که در گروه سواری مانند ماه‌های گذشته پژو 206 بیشترین تولید و آریو کمترین تیراژ را داشته است و در قسمت وانت‌ها بیشترین تولید باز هم مثل گذشته در اختیار وانت نیسان دو گانه سوز بوده اما در بخش کمترین تولید این بار وانت دیزلی زامیاد جای وانت تندر ایران خودرو را گرفته است.

در بین خودروهای سواری تولید شده شرکت ایران خودرو با 12 مدل بیشترین و بهمن موتور با یک مدل خودرو کمترین تولید را به خود اختصاص داده است. در بین مدل‌های تولیدی در بخش وانت، بهمن موتور، ایران خودرو و زامیاد هر کدام با تولید دو مدل وانت بخشی از سهم این گروه خودرویی را به خود اختصاص داده‌اند.

در ارزیابی مهر ماه تعدادی از خودروهای سواری توانسته‌اند به ستاره‌های خود افزوده و کمی از مشکلات کیفی خود را مرتفع سازند.