دریافت مجوز از بانک مرکزی در جهت تقسیم سود در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک قوامین رقم خورد؛

افزایش تقاضا در «وقوام»

13:46 - 1400/01/25
در گروه بانکی در حالی همانند عمده گروه‌های بازار معاملات کم رمقی دنبال می‌شود که افت قیمت نمادهای این گروه را رویت می‌کنیم. در این میان افزایش تقاضا در نماد «وقوام» از بازار پایه فرابورس رصد می‌شود.
افزایش تقاضا در «وقوام»

در حالی که به میانه‌های بازار در معاملات روز جاری نزدیک می‌شویم، حجم پایین معاملات با برتری محسوس عرضه‌ها بر تقاضا، افت قیمت قیمت‌ها را به دنبال دارد. به این ترتیب عمده گروه‌های بازار به دنبال ضعف نقدینگی، با کاهش قیمت در معاملات خود رو به رو هستند. افتی در مرز 60 واحدی شاخص کل بورس نیز به همین موضوع اشاره دارد. کاهش 011 درصدی شاخص کل هم وزن در مقایسه با افت 0.07 درصدی شاخص کل نیز نشان می‌دهد حال و روز معاملات در نماد شرکت‌های کوچکتر نیز مناسب نیست.

در این میان معاملات گروه بانکی نیز به کاهش قیمت‌ها اشاره دارد؛ اما افزایش تقاضا در معاملات نماد بانک قوامین (بازار پایه فرابورس)، این نماد را با رشد 10 درصدی رو به رو ساخته و صف خرید بیش از 8 میلیونی را به رویت می‌رساند. این رشد قیمت در ادامه افزایش تقاضایی است که در میانه‌های معاملات آخرین روز هفته گذشته رقم خورد. به این ترتیب پس از چند روز کاهش قیمت در این نماد و تعادل نسبی معاملات «وقوام»، افزایش تقاضا را در این معاملات مشاهده می‌کنیم. این مهم در حالی دیده می‌شود که تقریبا تمامی نمادهای این گروه با افت قیمت رو به رو هستند. فشار فروش در نمادهایی چون «وبملت»، «وتجارت» و «وخاور» به تحمیل مسیر نزولی در این نمادها منجر شده است؛ هر چند حجم معاملات پایین است. دریافت مجوز از بانک مرکزی برای تقسیم سود سال‌های 93 و 94 در مجمع عمومی فوق‌العاده این بانک دلیل افزایش توجهات در معاملات «وقوام» به حساب می‌آید. این مجمع در تاریخ 16 خرداد برگزار خواهد شد.