دماسنج بازار

صف‌های خرید در کاشی و سرامیک

13:45 - 1400/01/25
معاملات این گروه در روز جاری با افزایش تقاضا رو به رو بوده به گونه‌ای که تقریبا تمامی نمادها را در صف خرید رویت می‌کنیم. شروع این موج را می‌توان در معاملات روز گذشته برخی نمادها رصد کرد.
صف‌های خرید در کاشی و سرامیک

در معاملات امروز بازار سهام رشد قیمت نمادهای گروه کاشی و سرامیک، به افزایش بیش از 3 درصدی شاخص این گروه منجر شد تا این گروه را در صدر بازدهی گروه‌های بازار ببینیم. در حالی که وضعیت عمده نمادهای بزرگ در معاملات روز جاری شرایط مطلوبی را نداشته و متعادل دنبال می‌شود، ورود نقدینگی سهام‌داران به گروه‌های کوچک‌تر بازار را می‌توان رویت کرد. این مهم با مشاهده رشد 0.04 درصدی شاخص کل بورس و رشد 0.34 درصدی شاخص کل هم وزن قابل رصد است.

به این ترتیب در معاملات این گروه ورود نقدینگی را می‌توان دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها دانست. در حالی که موج رشد قیمت‌ها در برخی نمادهای این گروه در روز گذشته نیز دیده شد (به عنوان نمونه«کترام»و «کپارس» که در روز گذشته با افزایش 5 درصدی به صف خرید رسیدند)، با تشدید این روند شاهد رشد چشمگیر نمادهای گروه بوده تا جایی که به جز نماد «کساوه»، باقی نمادها با صف خرید به انتهای معاملات نزدیک می‌شوند. در این میان صف خرید 18 میلیونی «کپارس» و و 5 میلیونی «کترام»، بیشترین تقاضا را نشان می‌دهند.