رشد قیمت با محور روی جهانی

13:42 - 1400/01/25
معاملات امروز  بازار سهام در حالی متاثر از نتایج انتخابات ریاست جمهوری به انتهای بازار رسید که رشد قیمت عمده نمادهای بازار را رویت کردیم. در کنار این باید به رشد قیمت فلزات اساسی در معاملات انتهای هفته در بازارهای جهانی توجه داشت که اهرم مضاعفی را به خصوص در گروه روی ایجاد کرد.
رشد قیمت با محور روی جهانی

روز جاری بازار سهام متاثر از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری قرار داشت. با اعلام پیروزی اولیه حسن روحانی در نتایج ابتدایی، افزایش تقاضا یه طور چشمگیری در نمادهای بازار رقم خورد. در کنار این مهم معاملات حقوقی‌ها در برخی نمادها و افزایش تقاضای حقیقی‌ها در گروه‌هایی نظیر خودرو و ساخت قطعات، رشد بیش از 700 واحدی شاخص کل بورس را در همان شروع معاملات رقم زد. اما در حالی که عمده توجهات به اعلام نتایج انتخابات دوخته شده بود، معاملات در گروه روی با اقبال خریداران دنبال شد. این مهم به دنبال بهبود معاملات جهانی در فلزات اساسی و به خصوص روی اتفاق افتاد. در معاملات جهانی در حالی که افت قیمت‌ها در این فلز قابل رویت بود، روز گذشته رشد 4 درصدی قیمت روی را رصد کردیم. همچنین معاملات روز گذشته سرب با افزایش بیش از 2 درصدی و مس جهانی نیز با رشدی در مرز 2 درصدی به انتها رسید (بازار لندن).

به این ترتیب داد و ستدها در معاملات امروز این گروه به دنبال افزایش روز گذشته قیمت‌های جهانی، با اهرم مضاعفی رونق گرفت. در معاملات امروز رشد 5 درصدی و صف خرید در «فرآور»، «فزرین» و «کیمیا» قابل مشاهده است. در این میان صف خرید بیش از 700 هزار سهمی در «فرآور»، بیشترین تقاضا را نشان می‌دهد. همچنین این موج تقاضا با رشدی نزدیک به 4 درصدی در «فاسمین» به انتهای بازار رسید.