حمایت از تولید ریل «ذوب»

12:20 - 1400/01/25
سه مقام بلدپایه دولت با حمایت از تولید ریل در ذوب آهن اصفهان بر این باورند با تدابیر اندیشیده شده باید مشکلات ذوب آهن رفع و خرید ریل از «ذوب» انجام شود.

بلاتکلیفی بر سر سرنوشت تولید ریل در ذوب آهن اصفهان همچنان ادامه دارد و البته مدیران «ذوب» تاکید دارند که اگر واردات ریل متوقف نشود، تولید ریل این شرکت با چالش جدی مواجه می‌شود. این در حالی بوده که پیش‌تر اعلام شده بود تغییرهای مدیریتی در شرکت راه‌آهن باعث شده خرید ریل‌‌ ملی با وقفه روبه‌رو شود. البته به نظر می‌رسد مشکل اصلی در تولید ریل «ذوب» انتظار مجوز پرداخت ارزی بانک مرکزی برای اجرای قرارداد باشد. با تمام این اوصاف معاون اجرایی رئیس جمهور و دو معاون وزیر در حاشیه نمایشگاه «صندوق‌های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» معتقدند: مشکلات ذوب آهن باید حل و خرید ریل «ذوب» باید در راستای توسعه حمل‌ونقل ریلی انجام شود.

خرید ریل ذوب آهن ، توسعه حمل و نقل ریلی

محمد حسین مقیمی؛ قائم مقام وزیر کشور در این باره تاکید می‌کند: تلاش دولت این است که واحدهای صنعتی قادر به رقابت با صنایع جهان باشد و در این راستا پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد و البته دولت باید در این باره تمهیداتی بیاندیشد و ریل ذوب آهن را خریداری کند چرا که توسعه ریلی در اولویت است و خرید ریل ، حمایت از تولید داخلی نیز محسوب می‌شود.

ضرورت پشتیبانی از ذوب آهن

محمد شریعتمداری؛ معاون اجرایی رئیس جمهور نیز می‌گوید: متاسفانه ریل مورد نیاز کشور از هند و چین وارد می‌شد و هنوز هم می‌شود که کار درستی نیست و باید با خرید ریل ذوب آهن در راستای خودکفایی و حمایت از تولید داخلی گام برداریم . معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار کرد: تولید ریل در کشور موجب توسعه حمل و نقل ریلی می‌شود که مورد تاکید دولت است و لذا باید پشتیبانی لازم از ذوب آهن که تنها تولیدکننده ریل در کشور است صورت گیرد.

 کمک زیرساختی به توسعه کشور

همچنین تقی نوربخش؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز تاکید می‌کند: توسعه شبکه ریلی یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه کشور است و ذوب آهن با تولید ریل در تامین این زیرساخت ، نقش مهمی ایفا کرد. به گفته وی نکته مهم در تولید ریل ملی ، قطع وابستگی به واردات این محصول است که قابل تقدیر است و هم اکنون می‌توانیم بدون نیاز به خارج از کشور، حمل و نقل ریلی را توسعه دهیم .