دماسنج بازار

افزایش توجهات در «شخارک»

12:19 - 1400/01/25
با آغاز معاملات روز جاری، شاهد افزایش تقاضا در این متانول‌ساز هستیم. امری که با توجه به رشد قیمت متانول در نیمه دوم سال و در در آستانه انتشار صورت‌های مالی سال آتی، منطقی به نظر می‌آید.

سهام شرکت پتروشیمی خارک در حالی به رشد 5 درصدی و تشکیل صف خرید نزدیک می‌شود که بررسی صورت‌های مالی این شرکت نشان از جهش سودآوری آن در انتشار نخستین پیش‌بینی سال مالی 96 دارد. افزایش توجهات در این نماد نیز در حالی دیده می‌شود که قیمت متانول در نیمه دوم سال افزایش قابل توجهی داشته که برای این متانول‌ساز کشور اهمیت ویژه‌ای دارد. موضوعی که توجه فعالین (به ویژه حقوقی‌های) بازار را به گروه متانول‌ساز (از جمله «شخارک») معطوف کرده است.

با گذشت کمتر از نیم ساعت از شروع معاملات، رشد قیمت این نماد در آستانه 5 درصدی قرار دارد. در این میان حقوقی‌ها با خرید بیش از 90 درصدی در این سهم، نقش عمده‌ای را در معاملات آن ایفا کرده‌اند. این نماد با تاثیر مثبت بیش از 30 واحدی، در حال حاضر به تاثیرگذارترین نماد بورسی تبدیل شده است.

شایان ذکر است «شخارک» تمامی محصولات تولیدی خود ذپاز جمله متانول، محصول اصلی، را صادر می‌کند. موضوعی که به تاثیر واضح قیمت‌های جهانی بر آن اشاره دارد.