دماسنج بازار

اقبال در معاملات خودرویی‌ها

12:18 - 1400/01/25
فضای مثبتی که در راستای بهبود این صنعت در کشور ایجاد شده، شروع مثبتی را در معاملات امروز این گروه رقم زده است.

با گذشت یک ساعت از آغاز معاملات روز جاری، رشد قیمت اکثر نمادهای این گروه را شاهد هستیم؛ هر چند حجم معاملات در اکثر نمادها نسبتا پایین بوده و موقعیت انتظاری را در این فضا نشان می‌دهد. فضای مثبت پیش‌رو را می‌توان به همایش بین‌المللی در روز گذشته نسبت داد که افزایش انتظارات برای بهبود فضای حاکم در این صنعت را به دنبال دارد. این در حالیست که روز گذشته شاهد حمایت سهام‌داران درصدی در این نمادها بودیم.

در نماد «خودرو» رشد بیش از یک درصدی قیمت سهم در حالی رقم خورده است که حمایت حقوقی‌های این نماد را در روز گذشته مشاهده کردیم (به عنوان نمونه شرکت نگار نصر سهم خریدی 3 میلیونی را دیروز در «خودرو» انجام داد). همچنین در «خساپا» افزایشی در مرز 3 درصدی در قیمت سهم مشاهده می‌کنیم. حمایت‌های روز گذشته حقوقی‌ها در این نماد به عنوان اهرم کمکی ثانویه ظاهر شده تا سهام‌داران حقیقی به استقبال این نماد بروند. موضوعی که با خرید بیش از 24 میلیون سهم از سوی این سهام‌داران (94 درصد معاملات) قابل رصد بوده و فروش 6 میلیونی امروز حقوقی‌ها، توان جلوگیری از رشد قیمت سهم را نداشته است.

همانطور که اشاره شده اکثر نمادهای این گروه با رشد قیمت خود رو به رو هستند که رشد 5 درصدی «خنصیر» در این گروه، سرآمد افزایش تقاضا را نشان می‌دهد.