نقشه نیمروز 26 آذر 99

تحلیل بورس امروز | پیش بینی شنبه

15:10 - 1400/01/21
با مسیر بازار سهام در ساعات پایانی معاملات، حالا همسو با بازارهای کامودیتی بسیاری نسبت به هفته آینده امیدوار شده‌اند.
تحلیل بورس امروز | پیش بینی شنبه

ادامه هیجان فروش‌های روز گذشته به بازار امروز نیز سرایت کرد و در نیم ساعت ابتدایی شاخص‌کل حدود 28 هزار واحد افت داشت تا به قعر کانال یک میلیون و 400 هزار واحد برسد. اما در ادامه سفارش‌های حمایتی در بازار افزایش یافت و برخی نمادهای شاخص‌ساز دوباره به مدار مثبت بازگشتند تا شاخص‌کل از مرز 1.4 میلیون واحد دوباره کمی فاصله بگیرد. در نهایت تقابل خرید و فروش‌ها به افت نزدیک به 15 هزار واحدی نماگر بازار ختم شد.

نکته امیدوار کننده این بود که در دقایق پایانی تعداد و ارزش  نمادهایی که در صف فروش قفل بودند با نمادهایی که به صف خرید رسیدند، برابر شد. ارزش معاملات خرد در بازار امروز به بیش از 17 هزار میلیارد تومان رسید که با توجه به شرایط روزهای اخیر بورس، رقم قابل قبولی است.

در بین گروه‌های بورسی، فلزات اساسی شرایط بهتری داشتند به نخوی که «فولاد» به محدوده مثبت بازگشت و با افزایش تقاضا، «فملی» به صف خرید رسید. کانه‌های فلزی، محصولات شیمیایی و بیمه و بازنشستگی شرایط بهتری داشتند. در مقابل قاب پایانی گروه های فرآورده های نفتی، خودرو و قطعات، چند رشته‌‍ای صنعتی و بانکی، به سمت قرمز متمایل بود.

سه نماد «خساپا»، «خودرو» و «وتجارت» به ترتیب با ثبت بیش از یک میلیارد مبادله سهام، بیشترین حجم معاملات را به ثبت رساندند و در مقابل، «شستا» بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساند. امروز نیز نزدیک به هزار میلیارد تومان نقدینگی از سوی سهامداران حقیقی از بازار خارج شد.

شاخص‌کل بورس در ارتفاع یک میلیون و 506 هزار واحد کار خود را در این هفته آغاز کرد و با ثبت افت نزدیک به 6 درصد به کار خود پایان داد. اگرچه معاملات روز گذشته نگرانی سهامداران را تشدید کرده بود اما با سفارش‌های خرید حمایتی که در نمادهای شاخص‌ساز ثبت شده بود و با افزایش تقاضا در گروه های بانکی، خودرویی و فلزات اساسی و همچنین با فروکش کردن تب شایعات مختلف، می توان انتظار داشت روند بازار در هفته آینده متعادل دنبال شود.  از سوی دیگر در این لحظات بازارهای جهانی یکدست سبزپوش هستند و اگر ین شرایط تا پایان هفته پابرجا باشد می توان انتظار بهبود معاملات در گروه‌های کامودیتی محور را داشت.